خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبرداد:

ایجاد 112 هزار فرصت شغلی طی سال گذشته/ طرح جامع محرومیت زدایی در بیش از 10 هزار روستا اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۱۱۰

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در زمینه اقتصاد با طرح‌های دوازده گانه بسیج سال گذشته 112هزار فرصت ایجاد شد و امسال نیز تا کنون 700 هزار فرصت ایجاد شده و این روند ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد زهرایی در جمع خبرنگاران قزوینی گفت: بسیج سازندگی در راستای ماموریت‌های محول شده طرح جامع محرومیت زدایی را طراحی کرده که پنج ساله بوده و 10 هزار و 283 روستا و هزار و 87 محله حاشیه شهرها را شامل می‌شود و اولویت ما در روستاها آب شرب، کشاورزی، مسکن محرومین و کارگاه‌های اشتغال است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: طی سال جاری در این طرح که با کمک دولت سیزدهم شتاب بیشتری پیدا کرده کرده و در هفته بسیج 2 هزار و 553 پروژه محرومیت زدایی افتتاح شد.

وی عنوان کرد: مردم پایه کردن اقتصاد که برگرفته از اقتصاد مقاومتی است از جمله اهداف ما است و در این راستا صندوق‌های قرض الحسنه با نگاه تسهیلگری و با همکاری خود مردم انجام راه‌اندازی می‌شود و در حال حاضر در سطح کشور 26 هزار صندوق داریم که به شکل‌گیری هزار و 200 تعاونی منجر شده است.

این مسئول ادامه داد: یک میلیون و 300 هزار نفر در این صندوق‌ها عضو هستند و تاکنون 3 هزارمیلیارد تومان پول مردم در آن‌ها گردش کرده و 50 میلیارد تومان نیز خیرین بلاعوض به این صندوق‌ها کمک کرده‌اند.

وی بیان کرد: در هفته بسیج از 402 صندوق و 150 تعاونی مردیم‌یار اشتغالزا رونمایی شد، درسال گذشته 69 هزار شغل ایجاد و تثبیت شد و این میزان در سال جاری تا کنون به 32 هزار مورد رسیده است.

توزیع بیش از 14 میلیون بسته معیشتی در سطح کشور

زهرایی درباره جایگاه استان قزوین گفت: استان قزوین در زمینه صندوق‌های قرض الحسنه مردم یار اشتغالزا کیفی عمل کرده، تعداد این صندوق‌ها شاید نسبت به سایر استان‌ها کمتر است اما از نظر کیفی در رده‌های بالا قرار دارد و زنجیره‌ای عمل می‌شود.

وی درباره تاثیر فعالیت‌های بسیج در تامین امنیت پایدار عنوان کرد: بسیج عرصه‌های نقش آفرینی مردم را فراهم می‌کند و با نظم بخشی ایجاد شده بهتر به اهداف دست پیدا می‌کنند و این نظم بخشی با داوطلبی و آتش به اختیار عمل کردن منافاتی ندارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: در نظام مردم پایه شاهد خلاقیت از طرف مردم هستیم و مسئولین و افراد نیز از مردم حمایت می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مشلات ما در اقتصاد این است که اقتصاد ما بین اقتصاد دولتی و بازار آزاد تعیین تکلیف نشده بود و رانت‌های ایجاد شده نیز به همین دلیل بود، در بسیج سازندگی با اقتصاد کلان کاری نداریم و نقش ما مطالبه‌گری و ایده و خلاقیت مردمی است و به کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی می‌پردازیم.

این مسئول ادامه داد: تسهیلات را مساوی با اشتغال نمی‌دانیم؛ بلکه به دنبال ایجاد فرصت و تثبیت شغلی هستیم؛ همچنین اقتصاد خرد و مردم محور نسخه پیچی نیست و متناسب با شرایط اشتغال ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: در معیشت مردم، بسته‌های معیشتی مسکن ضروری است که مردم به آن نیاز دارند و سال گذشته در قالب نهضت کمک مومنانه 14 و نیم میلیون بسته معیشتی و آزاد سازی 5 هزار زندانی و تامین 40 هزار جهیزیه صورت گرفت و استمرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز