خبرگزاری کار ایران

در سال جاری انجام شد؛

تولید ۱۱ تن ماهی خاویاری در چهار شهرستان استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۰۲۸

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به تولید بیش از ۱۱ تن ماهی خاویاری در سال جدید، گفت: با مشارکت شیلات و بخش خصوصی در چهار شهرستان کرج، اشتهارد، ساوجبلاغ، نظرآباد، رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در منابع آبی انجام شد.

به گزارش ایلنا از البرز، لاله ضیاییان امروز با اشاره به تولید ماهی خاویاری در استان البرز اظهار داشت: به منظور رونق اقتصادی و کمک به معیشت بهره برداران، زمینه پرورش ماهیان خاویاری در استان فراهم شده است و در این راستا بیش از ۱۱ تن ماهی خاویاری در سال جاری تولید شد.

وی با بیان اینکه این اقدام به منظور استفاده چند منظوره از منابع آب شیرین، افزایش بهره وری و توسعه آبزی پروری، ایجاد تنوع گونه ای در پرورش آبزیان و کمک به تولید و اقتصاد کشاورزان در استان است، گفت: باهدف استفاده بهینه  از ظرفیت آبی و با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد استان ضمن مشارکت شیلات و بخش خصوصی در چهار شهرستان کرج، اشتهارد، ساوجبلاغ، نظرآباد، اقدام به رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در این منابع آبی  شده است.

ضیاییان با اشاره به اینکه پرورش ماهیان خاویاری به دلیل داشتن بازار مصرف داخلی و خارجی و قیمت بسیار خوب، گوشت و خاویار آن، دارای توجیه اقتصادی قابل قبولی است، تصریح کرد: در زمان حاضر گونه های مختلف ماهی خاویاری در کشور وجود دارند که با توجه به شرایط اقلیمی متنوع استان برای توسعه فعالیت های آبزی پروری، امکان پرورش گونه های با ارزش اقتصادی سیبری، اوزون برون و فیل ماهی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز