خبرگزاری کار ایران

رشد۲۶درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۸۷۷

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از رشد ۲۶ درصدی صادرات کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد

به گزارش ایلنا، تیمور باقری اظهار داشت: یک میلیون و ۸۱ هزارو۲۵۴ تن کالا توسط ۴۶ هزارو ۸۷۷ دستگاه کامیون در این مدت از پایانه های مرزی شمال  استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش۲۶ درصدی در تناژ و ۲۹ درصدی در تعداد دستگاه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۴۳۱ هزار و ۱۶۸تن کالا از طریق پایانه مرزی میلک به افغانستان و ۶۵۰ هزارو ۸۶ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان  صادر شده است ، تصریح کرد :گاز مایع ،هیدرو کربن، بنزین، گازوئیل و تره بار عمده کالاهای صادر شده این مدت استان را تشکیل می دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تجارت و ترانزیت را مهمترین مزیت این استان در سند آمایش سرزمینی عنوان کرد و افزود: موقعیت خاص این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، مرز آبی کرانه های عمان و تسلط بر یکی از مهمترین و استراتژیک ترین راه های آبی جهان همراه با منابع و پتانسیل های فراوان اقتصادی در مرز سبب شده این استان در سه سطح ملی، منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت بالا برای کشور باشد.

وی گفت: همچنین در راستای توسعه روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه در این مدت شاهد واردات ۱۶۸ هزارو۵۰۰ تن کالا از پایانه مرزی میرجاوه و ترانزیت۳۹۹هزار و ۷۰۰ تن کالا نیزاز طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم .

باقری خاطر نشان کرد:  با توجه به روابط خویشاوندی و برادری مردم این استان با شهروندان کشورهای افغانستان پاکستان و اهمیت بالای مرز این استان تمام تلاش این اداره کل با فراهم کردن زیر ساخت ها در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز