خبرگزاری کار ایران

معاون امور جوانان استان کرمانشاه:

بیان واقعیات و نقد منصفانه مدیران مهترین رسالت حرفه ای خبرنگاران است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۱۰

نشست هم اندیشی معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه با خبرنگاران حوزه ورزش و جوانان در خصوص بررسی نقش رسانه ها در توسعه فرهنگی و اجتماعی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در ابتدای این نشست  محمد حسین زاده معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها در توسعه جامعه افزود در جهان امروز رسانه بعنوان مهمترین ابزار ارتباطی بین مردم و مسئولان است و از اینرو توجه ویژه به این معقوله می تواند سبب رشد و تعالی جامعه در حوزه های مختلف شود.

وی افزود: در دنیای امروز که رسانه ها نقش اساسی در سیاست، فرهنگ، اجتماع و ورزش دارند نباید آن ها را نادیده بگیریم و وظیفه مدیران است که تعامل و همکاری تنگاتنگی را با خبرنگاران و رسانه ها داشته باشند و عین تعامل باید به گونه ای باشد که رسانه ها بتوانند آزادانه اما بدور از هر گونه جهت گیری ، ضعف های مدیران را بازگو کنند.

معاون ورزش و جوانان استان تصریح کرد همانگونه که شاهد هستیم با توجه به پیشرفت های باورنکردنی تکنولوژی بسیاری از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی حضور فعالی دارند و روزانه در معرض بمباران اخبار منفی و مثبت فراوانی قرار دارند بنابراین می توان گفت که رسانه ها می توانند با در اختیار گرفتن ذهن کودکان و نوجوانان که آینده یه کشور هستند، سرنوشت مملکتی را تغییر دهند.

وی افزود: رسانه بعنوان شمشیر دولبه عمل می کند و از هر طرفی که آن را بچرخانیم ضربه خود را می زند و گاهی ممکن است این ضربه اثرات منفی بر جای بگذارد بنابراین خبرنگاران باید همواره به اخباری که منتشر می کنند توجه ویژه داشته باشند و واقعیات را بازگو کنند.

حسین زاده با بیان اینکه برخی رسانه ها به تریبونی برای بیان نظرات برخی مدیران تبدیل شده اند تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که برخی رسانه ها و خبرنگاران بسیاری از ضعف های مدیران را به دلایل مختلف و بعضاً مالی سرپوش می گذارند و شرافت قلم خود و رسالت حرفه ای خود را به بهای ناچیزی می فروشند و رسانه خود را بعنوان تریبونی برای این مدیران تبدیل می کنند که این عمل بدور از اخلاق و رسالت حرفه ای خبرنگاری است.

معاون امور جوانان اداره ورزش و جوانان سواستفاده مدیران از رسانه ها و همکاری برخی رسانه ها با آنها بخاطر مسائل مالی و سرپوش گذاشتن بر ضعف مدیران بدترین نوع بهره برداری از رسانه هاست که متاسفانه شاهد هستیم که این اتفاق توسط برخی مدیران و رسانه ها انجام می گیرد.

وی با اشاره به نقش رسانه در تعالی ورزش گفت ، ورزش ما مشکلات فراوانی دارد و رسانه ها می توانند با نقدهای منصفانه و ارائه راهکار و پیشنهاد و استفاده از نظرات بزرگان دلسوز نقش بسیار مثبتی را در زمینه ارتقا ورزش ایفا کنند.

حسین زاده تصریح کرد: رسانه باید نقاط ضعف و قوت مدیران را بطور یکسان و بی‌طرفانه منعکس کند و بلندگویی باشد برای ابراز نظرات و درد و دل ورزشکاران در برابر مدیران و اینگونه است که می توان امید داشت که ورزش به جایگاه واقعی خود برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز