خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

شهرستان ها با استفاده از ظرفیت های داخلی، اقتصاد خود را شکوفا کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۳۲۳

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مردم در انتظار هستند که اتفاقات خوب و ملموسی را شاهد باشند از این رو نباید دست روی دست بگذاریم و ضرورت دارد با اتکا به ظرفیت های داخلی استان و شهرستان ها منشأ تحول و پیشرفت باشیم.

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه شورای اداری شهرستان نظرآباد که روز چهارشنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج افزود: تلاش برای خدمت به مردم مهمترین اصل دولت مردمی سیزدهم است.

وی با بیان اینکه نظرآباد، شهرستانی شهید پرور و مذهبی است، ادامه داد: این شهرستان حدود ۳۰۰ شهید و ۱۰۰ ایثارگر را در دل خود جای داده از این رو باید با روحیه مضاعف انقلابی و جهادی باید به این مردم خدمت کنیم.

عبداللهی گفت: باید روح همدلی، وحدت و انسجام در البرز حاکم شود چراکه در سایه این هم افزایی ها و تعاملات می توانیم با کیفیت بیشتری به مردم خدمت کنیم.

وی افزود: گذشت، جانفشانی و ایثار در جامعه و رفتار و برخورد اسلامی باید بیش از پیش ترویج و نهادینه شود تا مسیر خدمت هموار شود.

استاندار البرز اضافه کرد: تمامی شهرستان های البرز دارای ویژگی های خاصی است ولی باید بسیاری از زیرساخت ها ارتقا یابند تا بتوان بهره برداری لازم را از فرصت ها داشت.

وی گفت: اکنون اقتصاد البرز وضعیت خوبی دارد ولی باید ارتقا یابد و در ابعاد مختلف تولید، صنعت، صادرات و بویژه کشاورزی که از تکالیف محوله از سوی رئیس جمهور است، تحول ایجاد کنیم.

عبداللهی افزود: در بودجه ریزی سال ۱۴۰۱ استانداری ها و به تبع آن فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی اختیارات بیشتری خواهند داشت.

وی گفت: در چشم انداز سال ۱۴۰۱ باید رشد اقتصادی ۸ درصد محقق شود ولی با توجه به ظرفیت های البرز، انتظار می رود که فراتر از این هدف باشیم.

استاندار البرز افزود: مردم در انتظار هستند که اتفاقات خوب و ملموسی را شاهد باشند از این رو نباید دست روی دست بگذاریم و ضرورت دارد با اتکا به ظرفیت های داخلی استان و شهرستان ها منشأ تحول و پیشرفت باشیم.

وی گفت: به طور طبیعی شهرستان ها با مشکلات و کمبودهایی که اغلب آنها در حوزه زیرساختی است، مواجه هستند از این رو تمامی مسئولان دستگاه ها را برای برنامه ریزی و حل مشکلات به شهرستان ها خواهیم آورد.

عبداللهی افزود: فرمانداران باید برنامه و چشم انداز ۴ ساله ترسیم کنند و برش های سالانه را نیز مشخص نمایند تا بر این اساس سنجش و نظارت شوند.

وی گفت: بی شک بخش بزرگی از حل مشکلات اجتماعی در گرو حل موانع اقتصادی است چراکه اگر مشکلات معیشتی مردم حل شود ناگزیر، گره های اجتماعی نیز گشوده خواهد شد.

استاندار البرز افزود: باید در استان درآمدزایی کنیم تا به مرور مردم از این امر بهره مند شوند و این امر ممکن است چراکه کشور ما کشوری غنی و ثروتمند است و باید از ظرفیت  ها نهایت استفاده را کرد.

عبداللهی گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که با استفاده از تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا کشاورزی را در استان توسعه دهیم.

وی افزود: به طور قطع عملکردها را رصد و نظارت می کنم تا پویایی و حرکت در مسیر کسب رضایتمندی مردم به واقع محقق شود.

استاندار البرز گفت: شفافیت، مسئولیت پذیری و پاسخگویی مهمترین مولفه های حکمرانی مطلوب است که باید با جدیت مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: تمامی مدیران و مسئولان استان باید دیدار چهره به چهره با مردم را در برنامه هفتگی خود داشته باشند و با نگاه مثبت به چاره اندیشی و حل مسائل مردم بپردازند.

عبداللهی گفت: قرارگاه اجتماعی در استانداری و تمامی شهرستان های استان با هدف ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و شناسایی افراد نیازمند تشکیل می شود و محله به محله جریان خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز