خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال تا کنون؛

بیش از 26 هزار قزوینی نسبت به نجات جان بیماران اقدام کردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۸۸۴

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: میزان اهدای خون از ابتدای سال تا کنون با افزایش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 26 هزار و 359 واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مریم مدرسی با اشاره به میزان اهدای خون طی سال جاری گفت: 15 هزار و 576 نفر از اهداکنندگان خون طی سال جاری از اهداکنندگان مستمر بودند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: همچنین یک‌هزار و 759 بانو نیز نسبت به اهدای خون خود اقدام کردند.

وی عنوان کرد: میزان خون‌های ارسالی به بیمارستان‌های استان با افزایش 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 17 هزار و 331 واحد رسیده و 9 هزار و 283 واحد نیز در اختیار سایر استان‌ها قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اهدای پلاسمای بیماران بهبود یافته از کرونا گفت: طی سال جاری 29 نفر اقدام به اهدای پلاسمای خون کرده‌اند.

مدرسی تاکید کرد: نیاز به خون، یک نیاز مستمر است و از تمام هم استانی‌های درخواست داریم درصورت داشتن شرایط نسبت به اهدای خون در مراکز ثابت قزون و تاکستان و مرکز سیار بوئین زهرا اقدام کنند؛ تمام نکات بهداشتی نیز برای جلوگیری از انتقال کرونا در مراکز انتقال خون رعایت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز