خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات استان خبر داد؛

جریمه 3 میلیون‌ریالی برای قاچاقچی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۶۵۶

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از جریمه ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریالی برای قاچاقچی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی رحیمی‌آذر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با گزارش بازرسان و ماموران نیروی انتظامی در مورد کشف و ضبط تعداد ۱۰دستگاه استخراج ارزهای دیجیتال پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.

وی افزود: با ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی موضوع به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و به صدور حکم منجر شد.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به گزارش اولیه ماموران نیروی انتظامی و اظهارات ضد و نقیض متهم و سایر شواهد و قراین اتهام انتسابی محرز و شعبه فرد خاطی را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های سیستم قضایی است.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال بویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز