خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار خبر داد:

حمایت از ۱۳ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهرستان سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۵۷۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: در راستای توجه به نقش زنان در پویایی اقتصاد خانوار روستایی از ۱۳ صندوق های اعتبار خرد زنان روستایی سطح شهرستان سبزوار حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر امانیان با بیان اینکه زنان روستایی می‌توانند باعث ایجاد اشتغال در روستاهای شوند، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در روستاهای شهرستان سبزوار به لحاظ تولید محصولات کشاورزی و صنایع‌دستی داریم که باید از آنها در قالب توسعه فعالیت زنان روستایی حمایت کنیم.

وی با اشاره به مزایای صندوق اعتباری خرد زنان روستایی گفت: اهتمام به توسعه‌ی این صندوق ها که در آن زنان روستایی با استفاده از پس اندازه‌های کوچک خود به‌ نوعی سرمایه‌گذاری کرده و با وام‌های این صندوق، فعالیت‌های تولیدی خود را رونق می‌بخشند می تواند باعث کاهش بیکاری و توسعه ی اشتغال های خانگی و روستایی، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد خانوار، برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فقر و کاهش مهاجرت از روستا به مناطق شهری در مناطق روستایی شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار با ترغیب مدیران صندوق های روستای ایزی به ایجاد تشکلی در قالب شرکت تعاونی اضافه کرد: تأمین بخشی از سرمایه در گردش تولید، انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری کوچک و خرد، ارتقا بهره‌وری عوامل تولید در بخش کشاورزی، افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه‌های کوچک ازجمله مهم‌ترین اهداف تشکیل این تعاونی خواهد بود که اگر مورد توجه قرار گیرد بسیاری از مشکلات روستاییان حل می‌شود.

امانیان از ارائه تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی خبر داد و گفت: این صندوق ها در سال ۹۵ آغاز به کارکردند و اکنون با کمک دولت، تسهیلاتی از بانک‌های توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید با مبلغ  تا ۵۰ میلیون تومان بابت طرح‌های اشتغال‌زایی که روستاییان ارائه می‌دهند، در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی افزود: تلاش کرده ایم تا با توسعه صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در سطح روستاهای شهرستان سبزوار با مدیریت پس اندازهای کوچک در راستای ایجاد کسب و کارهای اقتصادی زودبازده و خانگی با ارتقای مهارتهای فردی، اجتماعی و فنی اعضای صندوق از طریق برنامه‌های آموزشی موجبات افزایش درآمد خانوارهای کم درآمد را از طریق پرداخت وام های کوچک فراهم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز