خبرگزاری کار ایران

۱۱ معدن خراسان جنوبی در آستانه اکتشاف

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۷۳۹

۱۱ معدن استان خراسان جنوبی در آستانه اکتشاف یا سرمایه گذاری قرار دارد.

به گزارش ایلنا، مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی استان گفت: از جمله طرح‌های اکتشافی خراسان جنوبی ، معدن تارگت ۱ هیرِد است که تاکنون حدود ۱۰ هزار متر حفاری و مغزه گیری شده و ۱۵ هزار متر دیگر اکتشاف خواهد شد.

علیرضا جلالیان افزود: همچنین میزان ذخیره قطعی اکتشاف شده در تارگت ۳ این معدن تاکنون بیش از ۵ میلیون تن ماده معدنی است.

وی با بیان اینکه طرح سرب و روی مَلوَند نیز دارای پروانه بهره برداری است و اکنون ماده معدنی از آن استخراج می‌شود گفت: سرمایه گذار آن در مرحله دریافت مجوز زیست محیطی است تا در آینده نزدیک، برای احداث واحد فرآوری اقدام کند.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح‌های اکتشافی دیگر در استان گفت: کار اکتشاف طرح طلای خونیک نیز به پایان رسیده و دارای پروانه بهره برداری است.

به گفته جلالیان در هفته جاری ، برنده مزایده سرمایه گذار برای استخراج و احداث واحد فرآوری اعلام می‌شود.

وی افزود: در معدن آهن حَنار نیز عملیات باطله برداری توسط پیمانکار در حال انجام است که تاکنون حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب باطله برداری انجام و در دستور کار واگذاری به بخش خصوصی در آینده نزدیک است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی همچنین از صدور ۶ فقره پروانه اکتشاف در حوزه پلی متال در استان خبر داد.

جلالیان همچنین از صدور پروانه بهره برداری برای معدن آهن بیشه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک، طرح احداث واحد فرآوری این معدن نیز به مزایده گذاشته می‌شود.

به گفته وی در مجموع تاکنون برای ۵ معدن تحت مدیریت این مجتمع پروانه بهره برداری اخذ شده است.

جلالیان افزود: محدوده آهن درُح، پلی متال کودکان و پلی متال کودکان آبگرم، شمال هیرد و جنوب بیشه و سرب و روی اُزبکوه در عشق آباد از جمله این معادن است.

وی گفت: کار اکتشافی معدن متروکه سرب و روی اُزبکوه به عنوان یکی دیگر از طرح‌های اکتشافی یاد شده، به پایان رسیده و در مرحله دریافت گواهی کشف و پروانه بهره برداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز