خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان:

صدور پروانه ساخت منازل آسیب دیده در زلزله هرمزگان رایگان شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۳۷۰

استاندار هرمزگان گفت: تمامی دهیاری ها و شهرداری ها مکلف هستند در مناطق متأثر از زلزله، پروانه ساخت واحدهای آسیب دیده را بدون دریافت هیچ هزینه ای صادر کنند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مهدی دوستی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان که با حضور دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون دوهزار و 208واحد احداثی و 800 واحد تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شده است.

وی افزود: برخی از منازل روستاهای سیاهو نیز در اثر وقوع زلزله دچار آسیب شده است که شهروندان نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند و کار جمع آوری اطلاعات و بررسی منازل آسیب دیده تا آخرین مورد ادامه خواهد داشت.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه هم اکنون 19 پیمانکار در شش منطقه به صورت همزمان مشغول به کار هستند، اضافه کرد: به منظور تسهیل خدمات دهی به روستائیان و برای پیشگیری از تردد مردم به مرکز استان برای تشکیل پرونده، سرتیم های بنیاد مسکن در دهیاری های روستاهایی که به دفاتر پیشخوان دسترسی ندارند، مستقر و پرونده متقاضیان دریافت تسهیلات را تشکیل می دهند.

دوستی خاطرنشان کرد: تمامی دهیاری ها و شهرداری ها مکلف هستند در مناطق متأثر از زلزله، پروانه ساخت واحدهای آسیب دیده را بدون دریافت هیچ هزینه ای صادر کنند.

استاندار هرمزگان همچنین از الحاق محدوده به شهر فین و روستای رضوان خبر داد و گفت: این محدوده برای ساخت خانه هایی در نظر گرفته شده که در بافت ناکارآمد و یا در مسیر رودخانه های فصلی و مسیل ها قرار گرفته اند. 

نحوه تأمین آب برخی از روستاهای زلزله زده، طرح مطالعه گسل های مناطق زلزله زده، پیش بینی راه اندازی 30 چشمه سرویس بهداشتی و حمام پیش ساخته در مناطق و تأمین سوخت تانکرهای آبرسان، از دیگر موضوعات مطرح شده و مورد بررسی در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز