خبرگزاری کار ایران

آسیب ١٠۴٩ واحد مسکونی بر اثر زلزله دو ماه گذشته در قوچان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۳۴۹

فرماندار شهرستان قوچان با اشاره به زلزله دوماه گذشته، اعلام کرد :بر اثر این زلزله ۵.٢ ریشتری در قوچان بیش از هزار واحد آسیب‌ دید که ۲۶۶ واحد در حد تعمیرات و ۷۸۳ واحد نیازمند بازسازی بود و تاکنون برای ۴۳۰ واحد پرونده تشکیل‌ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین رضا مرآتی، با اشاره به اینکه این واحد ۶ هزار و هفتصد و یازدهمین واحد مسکن محرومان خراسان رضوی است که تحویل متقاضی آن می‌شود، بیان کرد: از مجموع ۶۴۶ واحد سهم این شهرستان، فونداسیون همه واحدها ریخته شده و اسکلت ۶۱۷ واحد و سقف هشت واحد ساخته شده و ۵۹۰ واحد نیز در مرحله گچ‌ و خاک قرار دارد.

وی با تاکید به تسهیلات پرداخت‌ شده در حوزه اشتغال و نیز چرخه سرمایه، اظهار داشت : ۴۱ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان تاکنون هزینه شده که ۲۵ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات و مابقی آن به‌ صورت بلاعوض بوده است.

فرماندار شهرستان قوچان با بیان این مطلب که بر اثر زلزله ۲ ماه گذشته در قوچان هزار و ۴۹ واحد آسیب‌ دید که ۲۶۶ واحد در حد تعمیرات و ۷۸۳ واحد نیازمند بازسازی بود و تاکنون برای ۴۳۰ واحد پرونده تشکیل‌ شده است، خاطر نشان کرد :برای ۲۷۵ واحد پروانه صادر شده ، صاحبان ۲۵۹ واحد به بانک معرفی شده و برای ۱۹۵ واحد نیز قرارداد منعقد شده است.

وی اضافه کرد: از ۱۴۷ واحد آواربرداری انجام‌ شده و برای  ۷۹ واحد آسیب دیده از زلزله فونداسیون ریخته شده که ۶۳ واحد آن بتن‌ریزی و ۵۵ واحد آن اسکلت گذاری شده است.

همچنین نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز، تصریح کرد : پس از وقوع زلزله ۲ ماه گذشته در قوچان پیگیری‌ها از اولین ساعات آغاز شد و با توجه به آب‌ و هوای این شهرستان تلاش می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر واحدهای آسیب‌ دیده بازسازی و به بهره‌برداری برسد. 

وی  کمبود قیر را یکی از مشکلات اصلی کشور دانست و اذعان داشت: این موضوع در حالی است که ایران کشور نفت خیز است و زیبنده نیست که شاهد کمبود قیر باشیم. 

علی آذری همچنین با اشاره به اینکه در زمینه جاده‌های روستایی نیز مشکلات بسیاری داریم، گفت: در شهرستان‌های قوچان و فاروج ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی با این مشکل مواجه است و تردد در آن‌ها به‌ سختی انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که مجلس بیش از ۲۰ میلیارد تومان را برای محرومیت‌زدایی اختصاص داده است، افزود : مجلس یازدهم و کمیسیون عمران به دنبال قیر رایگان برای حوزه‌های ضعیف و محروم است که امیدواریم با اختصاص سهمیه قیر رایگان به جاده‌های روستایی به نتیجه مطلوبی در این زمینه برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز