خبرگزاری کار ایران

در ستاد کرونای استان به ریاست استاندار جدید مطرح شد؛

۸۰ درصد مصوبات ستاد کرونا در قزوین اجرا شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۱۳۴

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: میزان اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان ۸۰ درصد بوده است که دلایل آن نیز متعدد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در نخستین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان که بعدازظهر امروز به ریاست استاندار جدید در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: چهار شهرستان قزوین، البرز، بوئین زهرا و تاکستان در وضعیت زرد، آوج در وضعیت آبی و آبیک در وضهیت نارنجی قرار دارد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین ادامه داد: حدود ۹۰ درصد جمعیت هدف یک دوز و حدود ۷۵ درصد افراد نیز دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: برگزاری مراسم در مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را می‌توان پیگیری و اجرایی کرد.

وضعیت پایدار کرونا در استان قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این جلسه گفت: وضعیت کرونا در استان در وضعیت پایدار قرار دارد و با شیب ملایم رو به کاهش است.

عبدالله دیدبان ادامه داد: کل واکسن انجام شده در استان 90.28 درصد نوبت اول و 74.62 درصد وبت دوم را شامل می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین نیز گفت: در مدیریت هوشمند استام قزوین پایلوت بود و تا کنون در شش مرحله مشکلات موجود احصا و به مسئولین کشوری انتقال پیدا کرد اما مشکل اصلی ما عدم دریافت دستورالعمل در مرحله آزمایشی بود که روند اجرای آن را کاهش می‌داد.

سید جمال حسینی ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۵۱۵ مورد بازدید صورت گرفته که، ۱۶ مورد ارجاع به دستگاه قضایی و ۹ مورد به پلمب منجر شد.

وی بیان کرد: درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سه سطح خدمات دهنده، خدمات گیرنده و فاصله اجتماعی بررسی شده که صنوف کمترین سطح رعایت و مراکز درمانی بیشترین میزان رعایت را به خود اختصاص دادند، در مجموع استان‌ها نیز، قزوین از سطح رعایت بالایی برخوردار است.

این مسئول افزود: به‌رغم تلاش صورت گرفته برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس در ابتدا مشکلاتی وجود داشت که پس از بازرسی‌ها مرتفع شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز