خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی همدان:

مالکیت بانک رفاه کارگران در اختیار تامین اجتماعی باقی بماند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۰۴۹

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان همدان گفت: بانک رفاه کارگران متعلق به کارگران و بازنشستگان است و باید در اختیار سازمان تامین اجتماعی باقی بماند.

به گزارش ایلنا از همدان، حسین قادریان درمراسم سی و یکمین سالگرد تصویب قانون کارکه امروز درسالن اجتماعات اتاق تعاون برگزارشد گفت: با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر رعایت حق الناس متاسفانه دولت قبل برخلاف این رویکرد به دنبال واگذاری بانک رفاه کارگران بوده در حالی که این بانک ماحصل عرق جبین کارگران، بازنشستگان و اندوخته روز مبادای آنان است.

 قادریان با اشاره به بانک رفاه گفت: این بانک با سرمایه متعلق به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان تاسیس شده است تا ضمن انجام عملیات مالی و دریافت و پرداخت‌های بیمه‌ای، درمانی و... سازمان تامین‌اجتماعی، با به جریان انداختن اندوخته‌های بیمه‌ای سازمان در تامین مسکن و رفع مشکلات مالی بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران از طریق اعطای تسهیلات فعالیت کند.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلاتی که با واگذاری بانک رفاه پیش می‌آید، مشکل در پرداخت حقوق بازنشستگان است. در حال حاضر دخل و خرج سازمان تامین اجتماعی با هم نمی‌خواند و طبق آمار این سازمان ماهانه ۲۳هزار میلیارد تومان پرداختی و حدود ۱۷هزار میلیارد تومان دریافتی دارد.

قادریان با اشاره به‌عدم توجه دولت به سه جانبه‌گرایی، گفت: هم دولت و هم مجلس در ابتدای کار شعار سه جانبه‌گرایی سرمی‌دهند. ما سال‌ها این شعار را از طرف دولتهای مختلف شنیده‌ایم اما متاسفانه به محض اینکه مدتی از کارشان می‌گذرد همه چیز را فراموش می‌کنند. 

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز به بهانه‌ی شفاف‌سازی می‌خواهند بانک را واگذار کنند، یکی از بزرگترین مشکلاتی که با واگذاری این بانک ممکن است پیش بیاید این است که ما دیگر نمی‌توانیم هیچ خدماتی از این بانک به نفع کارگران و کارفرمایان بگیریم. 

قادریان تاکید کرد: اگر قرار است این بانک در خدمت کارگران باشد بنابراین باید سهام آن را به خود کارگران واگذار کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان همدان بیان کرد: یکی  از بزرگترین مشکلاتی که با واگذاری این بانک پیش می‌آید، مشکل در پرداخت حقوق بازنشستگان است. همانطور که می‌دانیم در حال حاضر دخل و خرج سازمان تامین اجتماعی با هم نمی‌خواند و طبق آماری که می‌دهند این سازمان ماهانه ۲۳هزار میلیارد تومان پرداختی و حدود ۱۷هزار میلیارد تومان دریافتی دارد. سازمان تامین اجتماعی همیشه کمبود این دریافتی را از بانک رفاه کارکران جبران می‌کرد و هر جا گیر می‌کرد از این بانک پول به سازمان منتقل می‌شد. به همین دلیل همین بازنشستگان با کمبود حقوق مواجه نمی‌شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز