خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان اصفهان مطرح کرد؛

قصد دارند در ورودی تأمین اجتماعی ناترازی ایجاد کنند/ بازنشستگان تأمین اجتماعی خواهان رفع تبعیض اند/همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۹۵۸

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان گفت: قصد دارند با تغییر قانون کار شرایط اقتصادی را برای کارگران بدتر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید حسن هاشمی در مراسم 29 آبان سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: 20 سال پیش با ایجاد ناترازی در تخصیص منابع آب، امروز زندگی سختی برای کشاورزان رقم زدند و ثمره اش این شد که کشاورزان اصفهانی بدون آب و در شرایط سخت اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: حالا قصد دارند در منابع تأمین اجتماعی ناترازی ایجاد کنند و  در  20 سال آینده، زندگی سختی را برای بازنشستگان تامین اجتماعی رقم بزنند. در حالی که باید از تصمیمات اشتباه پرهیز کرد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان تاکید کرد: زندگی کشاورزان اصفهان را نابود کرده اند، چراکه به توصیه ها گوش نکردند و به این مردم  ظلم کردند؛ نتیجه اش این شد که دیروز بیش از یک میلیون آدم در بستر زاینده رود جمع شده بود و همراه کشاورزان خواهان رفع معضل آب اصفهان شدند.

وی تصریح کرد: حالا همان تفکر قصد دارد ناترازی ورودی منابع تامین اجتماعی را راه بیاندازد که نتیجه اش جمعیت زیاد بدون بیمه و حقوق بازنشستگی در 20 سال آینده است. بی خردی تا کجا؟ قشر کشاورز را آورده اید کف خیابان و می خواهید با بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی هم چنین کنید؟

هاشمی با اشاره به قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: درنیمه مرداد سال گذشته دولت روحانی لایحه دائمی شدن قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی را به مجلس داد و با کمال تاسف بخش اول آن که متناسب سازی لشکری و کشوری بود، مورد تایید قرار گرفت و سهم بازنشستگان تامین اجتماعی را کنار گذاشتند؛ مگر ما چه جرم و گناهی کردیم؟ ما کاری به منابع دولت نداریم و هزینه مستمری مان را خودمان پرداخت کرده ایم و همان را می خواهیم.

وی اضافه کرد: طبق قانون دولت موظف به تامین هزینه درمان آحاد ملت است، ولی ما به عنوان بازنشستگان تامین اجتماعی هزینه درمان را از جیب خودمان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده ایم و روا نیست هزینه های پرداختی ما صرف پرداخت طلب مربیان خارجی باشگاه های بزرگ شود.

وی افزود: حق ما این است که همسان سازی ما از منابع خودمان اجرا شود و بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی چیزی از دولت نخواستند و کسری حقوق ما بدهی دولت است به این جامعه و باید پرداخت شود.

هاشمی با اشاره به قانون درمان گفت: طبق قانون، سازمان تامین اجتماعی مکلف و ملزم به ارائه خدمات درمانی رایگان به شاغلین و بازنشستگان تامین اجتماعی است؛ در ادامه این قانون آمده که اگر امکانات ندارد باید از منابع دولتی اجاره کند. در حالی که اصفهان تنها دو بیمارستان تامین اجتماعی دارد که پیش از انقلاب ساخته شده است.

وی ادامه داد: این دو بیمارستان ظرفیت 4 میلیون دفترچه بیمه را ندارد و بدتر از آن بیمه تکمیل درمان را برای کاهش هزینه ها پیش روی بازنشستگان گذاشتند که باید از حقوق خودش آن را پرداخت کند. درحالیکه باید سازمان تامین کننده این هزینه باشد و یا با انعقاد قرارداد با بیمارستان های دولتی و خصوصی هزینه درمان بازنشستگان و کارگران را پرداخت کند.

هاشمی یادآور شد: قرار بود بیمارستان میلاد دو بعد از بیمارستان میلاد تهران با وسعت بیش از سایر بیمارستان های اصفهان در این شهر ساخته شود، اما به دلیل عدم حمایت نمایندگان استان اصفهان، نمایندگان استانی دیگر  طرح را به نام خود کردند و 600 میلیارد تومان اعتبار به آنجا رفت. ما تقاضا داریم پیگیری شود و حق اصفهان به آن بازگردد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان با اشاره به متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت: حدود 75 درصد همسان سازی حقوق اجرا شد که تورم افسارگسیخته شیرینی آن را کوتاه کرد و ما منتظر اجرای 25 درصد باقی مانده هستیم.

وی افزود: اجرای ماده نود و شش قانون صراحت دارد که سازمان مکلف است همه ساله متناسب با تورم واقعی و هزینه های زندگی به حقوق کارگر بدون هرگونه قید و شرط  اضافه کند. اتفاقی که شاهد آن نیستیم.

هاشمی یادآور شد: وام های بانک رفاه هم متوقف شده، در حالی که منابع آن از آورده ما شکل گرفته و دولت نقشی در آن نداشته و صاحب آن تامین اجتماعی است.

وی گفت: بانک رفاه مثل صندوق ذخیره ارزی است برای تامین اجتماعی و چرا می خواهند اموال ما را به حراج بگذارند و به دولت اجازه داده اند این بانک را در بورس به حراج بگذارد؟ بدین ترتیب حدود 3 میلیون و ششصد هزار نفر بازنشسته دستش از اموالش کوتاه می ماند.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان اعلام کرد: از دولت و مجلس انقلابی می خواهیم از اموال ما صیانت کنند و اجازه این کار را ندهند.

هاشمی تاکید کرد: تبعیض و بی عدالتی موجب خشم و نفرت مردم می شود و تقاضا داریم از تبعیض بین صندوق های بازنشستگی دست بردارید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز