خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت تاکید کرد؛

از برقراری عدالت در پرداخت ها تا اصلاح فرآیندها و انتصابات در شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۸۹۱

شهردار رشت گفت: در کنار تربیت نیروهای متخصص و کارآمد، باید شایسته‌ سالاری در شهرداری تقویت و نهادینه شود.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری اظهار کرد: بزرگترین اتفاق قبل از عامل به معروف بودن عامل به اسلام بودن است و این مهم باید در سرفصل تمام کارها و فعالیت‌های روزانه مدیران قرار گیرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری رشت عامل به اسلام بودن را زمینه ساز تحقق معروف در سطح جامعه و اتخاذ تصمیمات قاطع در برابر منکرات دانست و اذعان داشت: در همینجا باید صریحا اعلام کنم، آمادگی همراهی با موضوعات اینچنینی را در شهرداری رشت دارم و تبعات مبارزه با مصادیق فساد را هم می‌پذیرم.

سید امیر حسین علوی یکی از بزرگترین معروف‌ها در سطح شهرداری رشت را افزایش کارایی نظام مدیریت شهری دانست و ابراز داشت: اگر معروفات اینچنینی در کنار ارائه خدمت صادقانه بر اساس اصول قانونی حاکم بر محیط کار سرلوحه مدیران سازمانی قرار بگیرد، بدون شک چنین رویه‌هایی به زیر مجموعه‌های دیگر شهرداری هم سرایت پیدا می‌کند و آثار آن مثبت و بسیار درخشان خواهد بود.

وی با بیان اینکه هیچ روشی حتی در برخورد با امر منکر بهتر از ترویج عملی معروف نیست، یادآور شد: از آنجا که شهرداری‌ها دستگاه‌هایی عریض و طویل با سطح ارائه خدمات متنوع هستند و همچنین به جهت گستردگی ارتباطات و مراوداتشان با شهروندان، می‌توانند در حوزه تولید هنجارهای اجتماعی نقش بسزایی ایفا کنند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری رشت، برقراری عدالت در پرداخت‌ها در تمام حوزه‌ها را یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در شهرداری رشت اجرایی شود، اعلام کرد و بیان داشت: در بحث اصلاح فرآیندها، انتصابات و موضوعات اینچنینی هم نیازمند این هستیم که حتما یک مطالبه درون و برون سازمانی برای آن اتفاق بیافتد.

شهردار رشت، سبک کردن بروکراسی و اصلاح فرآیندها را دو مؤلفه لازم برای بهبود ارائه خدمات شهرداری دانست و گفت: الکترونیکی کردن خدمات و حذف واسطه‌ها از دیگر واجباتی است که باید برای عملیاتی شدن آن در شهرداری رشت بیشتر تلاش کنیم.

علوی با تاکید بر اینکه در امر برخورد با مصادیق ناکارآمدی در سیستم و بخشهای مختلف شهرداری باید پس از ارائه و رؤیت مستندات و شواهد، قاطعیت به خرج داد، اظهار داشت: باید یکسری تعارفات و شبکه روابط حاکم را در بین خودمان از بین ببریم زیرا با وجود چنین رویه‌هایی محال است که بتوانیم چشم‌انداز و برنامه‌های تدوین شده را محقق سازیم.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان شهردار هیچ نگرانی از بابت حذف افرادی که عناد در فساد دارند را ندارم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری رشت هموار کردن مسیر رشد و ترقی برای نیروهای کارآمد را هم از دیگر راهکارهای عملیاتی برای ترویج معروفات و مقابله با فساد خواند و گفت: باید مشخص شود که اگر نیرویی در سطح سازمانی رشد می‌کند از شایستگیهای سازمانی برخوردار بوده است.

سید امیر حسین علوی در پایان عنوان کرد: برای مقابله با فساد نیازمند یک همراهی جدی هستیم و اگر عدالت را در انجام کارها لحاظ کنیم، همراهی عمومی هم ایجاد می‌شود.

گفتنی است که در این جلسه دیگر اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز بر لزوم عدالت در پرداخت حقوق نیروی انسانی، برگزاری باشکوهتر نماز جماعت در شهرداری و سازمانهای تابعه و حجاب و عفاف تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز