خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وزش باد در جنوب شرق کشور/بارش پراکنده باران در 3 استان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۸۲۵

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز در جنوب شرق وزش باد و روی ارتفاعات کرمان، نیمه جنوبی فارس و غرب هرمزگان هم رگبار‌های پراکنده را انتظار داریم. سایر مناطق کشورمان جوی آرام خواهند داشت و در طی دو روز آینده با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت در نیمه شمالی کشورمان افزایش غلطت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم. فردا در ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس و جنوب اصفهان رگبار‌هایی به صورت پراکنده رخ خواهد داد. یکشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشورمان در استان‌های جنوب غرب، غرب، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان بارش‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: دوشنبه گستره فعالیت سامانه به شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران هم کشیده خواهد شد و به تدریج و به مناطقی از شرق و شمال شرق کشور هم به صورت بارش پراکنده خواهد رسید.
 
این کارشناس هواشناسی بیان داشت: دوشنبه بارش در جنوب غرب و غرب کشورمان تقویت می‌شود. نیمه غربی کشورمان بارش خواهد داشت و بر دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و غرب سواحل دریای خزر هم تاثیرگذار خواهد بود و بارش‌ها در این مناطق هم رخ خواهد داد. اما در مناطق سرد و مرتفع بارش‌ها به صورت برف خواهد بود و برای جنوب کشورمان همراه با رعدوبرق خواهد بود. سه‌شنبه مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده خواهد داشت و این سامانه بارشی روز سه شنبه از مرز‌های شرقی خارج می‌شود.

رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: برای تهران هم پیش بینی کرده ایم که طی سه روز آینده غبار محلی وجود داشته باشد و تهران هم روز دوشنبه بارانی خواهد شد. بیشینه دمای هوا ۱۳ درجه و کمینه دما هم در مهرآباد سه درجه زیر صفر پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز