خبرگزاری کار ایران

موزه بین‌المللی سیار فرهنگ و صلح به سیرالئون رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۵۱۳

رئیس گروه موزه های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از سفر موزه بین المللی سیار فرهنگ و صلح به سیرالئون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محمدرضا پهلوان گفت :موزه بین‌المللی سیار سفیران فرهنگ و صلح که دارای مجوز رسمی از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نام سوسن نیکذات و تنها موزه سیار کشور است که علاوه بر سفرهای داخلی به  بسیاری از کشورهای دنیا سفر کرده است و پیام صلح و دوستی را به کشورهای مختلف رسانده  و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورده است.

رئیس گروه موزه های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد:این سفر با هدف آموزش صنایع دستی به هنرمندان، مدرسان دانشگاه هنر سیرالئون، هم‌چنین برای زنان و مردان این کشور به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

پهلوان تصریح کرد: در این مدت سه نفر از بانوان استاد هنرمند صنایع دستی مشهد ۳ تا ۵ کلاس و کارگاه آموزشی با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی برگزار خواهند کرد.

رئیس گروه موزه های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که نمایشگاه و کارگاه صنایع‌دستی با حضور سفیر ایران و وزیر فرهنگ سیرالئون از ۲۵ آبان‌ماه جاری افتتاح شده است، افزود:این نمایشگاه از آثار هنرمندان مشهدی شامل سفالگری، زیورآلات رودوزی و دوخت‌های سنتی و عروسک‌سازی برپا شده است.

پهلوان یادآور شد : آموزش به علاقه‌مندان صنایع دستی و رونمایی از تمبر مشترک دو کشور از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

سیرالئون از کشورهای غرب آفریقاست  که بیش از ۷ میلیون نفر جمعیت دارد و دارای  کوهستان، منابع و معادن فراوانی است و‌ از  آب و هوای گرم و استوایی برخوردار است ، این کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

۷۷ درصد مردم این کشور مسلمان هستند که علاوه بر زبان انگلیسی با زبان محلی خود نیز تکلم می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز