خبرگزاری کار ایران

گشایش پانزدهمین اقامتگاه بومگردی شهرستان گناباد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۴۰۰

اقامتگاه بومگردی درب سنگی روستای بهاباد به عنوان پانزدهمین اقامتگاه شهرستان گناباد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مراسم افتتاح این اقامتگاه گفت: اقامتگاه‌های بومگردی با توجه به ظرفیت‌های خود قابلیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری روستایی و جبران خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا دارند.

یوسف بیدخوری افزود:باید از اقامتگاه‌های بومگردی به عنوان ظرفیت مهم احیا و توسعه کمی و کیفی صنعت گردشگری استان خراسان رضوی در راستای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اقامتگاه‌های بومگردی با توجه به قابلیت‌های خود و از جمله آمیختگی با فرهنگ و آداب و رسوم کهن مناطق مختلف در افزایش جذب گردشگر و مسافر در سطح استان خراسان رضوی نقش مهمی دارند.

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه در اقامتگاه‌های بومگردی، فرهنگ کهن و آداب و رسوم کهن مناطق روستایی به معنای واقعی احساس می‌شود، گفت: اقامتگاه‌های بومگردی ظرفیت مناسبی برای بازشناسی هویت تاریخی و گردشگری نقاط مختلف هستند.

بیدخوری افزود: فعالیت اقامتگاه‌های بومگردی نقش زیادی در افزایش ماندگاری مسافران و توزیع مناسب و متعادل گردشگران در سطح شهرستانهای گردشگر پذیر استان خراسان رضوی دارد.

وی با اشاره به پیشگامی گناباد در راه اندازی اقامتگاه‌های بومگردی در استان خراسان رضوی گفت: بیشترین تعداد اقامتگاه‌های بومگردی در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی در گناباد وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز