خبرگزاری کار ایران

معاون آب منطقه‌ای قزوین:

76 حلقه چاه غیرمجاز در قزوین مسدود شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۱۶۴

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: در نیمه اول امسال 76 حلقه چاه غیرمجاز در استان قزوین شناسایی و مسدود شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، حمید منصوری در خصوص انسداد چاه‌های غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه با مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز زمینه صرفه جویی 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب فراهم شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اضافه کرد: با تجهیز 21 اکیپ گشت و بازرسی در سال جاری بدنبال آن هستیم تا ضمن شناسایی چاه‌های غیرمجاز و سایر تخلفات در زمینه منابع آبی در چارچوب قوانین و مقررات برخورد لازم را بعمل آوریم.

وی تصریح کرد: برای مدیریت منابع آبی و نیز جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز در سال‌های اخیر با نصب کنتور هوشمند اقدامات موثری صورت گرفته و این روند تا مجهز شدن همه چاه‌های مجاز استان به این سیستم ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان این موضوع که نصب کنتورهای هوشمند یک الزام قانونی است و در صورت عدم همکارای افراد از طریق دستگاه قضایی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: در سال جاری تاکنون 101 دستگاه کنتور هوشمند برروی چاه‌های آب کشاورزی، صنعتی و خدمات در مناطق مختلف استان نصب شده و در صورت همکاری کشاورزان و سایر بهره‌برداران و نیز همراهی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط پیش بینی کرده‌ایم تا پایان سال 700 دستگاه کنتور هوشمند دیگر نیز برروی چاه‌های مجاز  نصب و راه اندازی شود.

وی عنوان کرد: طی سال‌های اخیر با اجرای طرح‌های تعادل بخشی، مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، کنترل اضافه برداشت چاه‌های مجاز، فرهنگ سازی میان کشاورزان و بهره‌برداران و مدیریت مصرف بهینه توانسته‌ایم از افت آب‌های زیرزمینی جلوگیری کنیم به طوری که در حال حاضر وضعیت سفره آب‌های زیرزمینی استان رو به بهبودی است.

منصوری گفت: از کشاورزان و بهره‌برداران استان قزوین درخواست می‌کنیم ضمن ادامه همکاری با شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در اجرای طرح‌های تعادل بخشی، کمک کنند تا بتوانیم با مصرف بهینه و مدیریت منابع آبی از بروز بحران کم آبی در دشت قزوین جلوگیری کرده و آب مورد نیاز کشاورزان را در فصول مختلف با برنامه‌ریزی مناسب به‌صورت مستمر تامین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز