خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۵۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامپروران سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۸۸۹

مسوول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: ۵۳ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال برای جبران خسارات سال زراعی گذشته به کشاورزی، دام و طیور این شهرستان به بهره‌برداران این بخش پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهشید راهبر در این خصوص گفت: از این میزان غرامت، ۲۴ میلیارد و ۵۸۵ میلیون ریال مربوط به زیربخش دام و هفت میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال مربوط به زیر بخش طیور بوده است.

وی ادامه داد: خسارت های بخش دامی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی بر اثر بیماری و حادثه همچون بیماریهای عفونی واگیردار شامل تب برفکی، طاعون، آبله و سایر موارد بوده است.

مسوول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: همچنین چهار میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال مربوط به زیربخش محصولات باغی،  ۱۵ میلیارد و ۱۳۹میلیون ریال مربوط به زیربخش محصولات زراعی و ۹۱۲ میلیون ریال نیز در بخش منابع طبیعی مرتبط با خسارت های خشکسالی، سرما، سیل، تگرگ و تنش گرما بوده است.

راهبر افزود: ۳۲۰ هزار راس دام سنگین و سبک این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌ است که این آمار نسبت به سال زراعی گذشته ۵۵۰ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در بخش باغی نیز ۶۰۰ هکتار از باغ های شهرستان سبزوار و در بخش زراعی سه هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع زیر پوشش بیمه قرار گرفته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز