خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین به ایلنا خبرداد؛

واکسیناسیون راه جدی جلوگیری از ورود به پیک ششم کرونا است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۵۷۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای جلوگیری از ایجاد پیک ششم کرونا واکسیناسیون از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است؛ از این رو لازم است 15 درصدی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به تاثیرگذاری واکسن کرونا در مقابله با کرونا گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته دریافت واکسن کرونا در کاهش ابتلا به کرونا و میزان مرگ و میر از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: عدم دریافت واکسن علاوه بر اینکه احتمال ابتلای فرد به کرونا را افزایش می‌دهد، احتمال انتقال این بیماری به شکل جهش یافته به افرادی که واکسن زده‌اند را نیز افزایش می‌دهد.

وی درباره ابهامات موجود درباره عدم تاثیرگذاری واکسن بر مدل‌های جهش یافته کرونا عنوان کرد: واکسن‌های موجود بر جهش‌هایی که تا کنون شاهد آن بودیم تاثیرگذار است.

این مسئول با اشاره به کاهش مراجعه برای دریافت واکسن گفت: تقریبا 15 درصد واجدین شرایط در استان برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند و طی روزهای اخیر شاهد کاهش روند مراجعه بودیم.

وی ادامه داد: لازم است این موضوع توسط متخصصان و جامعه شناسان بررسی شود؛ اما یکی از دلایل عدم تمایل نسبت به دریافت واکسن شایعات و تبلیغاتی است که علیه این واکسن وجود دارد؛ برای مقابله با این اتفاق می‌توان از اقداماتی همچون نظرکارشناسان و تبلیغ در فضای رسانه و مجازی بهره برد.

رحمانی با اشاره به میزان واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون یک میلیون و 680 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده که شامل دوز اول برای 85 درصد افراد بالای 18 سال و دوز دوم برای بیش از 70 درصد افراد این رده سنی است.

وی ادامه داد: همچنین 90 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال و 85 درصد مجموع افراد این رده سنی واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر انواع واکسن‌های کرونا بدون محدودیت در اختیار مراکز واکسیناسیون قرار دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مادران باردار نیز ممنوعیتی برای دریافت واکسن ندارند و تا کنون 98 درصد آن‌ها در استان واکسن را دریافت کرده‌اند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز