خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی خواستار شد؛

ضرورت توجه شهرداری برای پایان پروژه های نیمه تمام تبریز/ امکان نوسازی ۲۰ درصد مساکن موجود در بافت فرسوده

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۵۱۵

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شهرداری تبریز باید به پروژه های نمیه تمام شهری که تعداشان کم نیست، به طور ویژه توجه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،زین العابدین خرم  در دیدار شهردار تبریز و معاونانش با وی، از مدیریت شهری خواست تا به موضوعاتی همچون سامان‌دهی حاشیه‌نشینی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام سطح شهر، توجه به فضای سبز بخصوص در هسته مرکزی شهر، سامان‌دهی آسفالت خیابان‌ها و معابر، قطار شهری و سامان‌دهی و تعیین‌تکلیف برخی از شهرک‌های مسکونی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی اظهار داشت: همه دستگاه‌های اجرایی باید به شهرداری تبریز کمک کنند تا این مجموعه در خدمات‌دهی به شهروندان دچار مشکل نشود.

عابدین خرم با بیان اینکه شهرداری نهادی است که همواره باید در حال کار و تلاش باشد و در بین دستگاه‌ها کمتر نهاد اداری به اندازه شهرداری، مسئولیت‌های ریز و درشت در قبال شهر و شهروندان دارد، یادآور شد: این مسئولیت‌ها، زحمت و دغدغه‌مندی شبانه‌روزی می‌خواهد و در این راستا همه مجموعه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم باید به شهرداری کمک کنند.

وی یادآور شد: مجموعه استانداری آذربایجان ‌شرقی نیز در چارچوب قانون و اختیارات خود آماده کمک به شهرداری تبریز است.

ضرورت توجه شهرداری برای پایان پروژه های نیمه تمام تبریز/ امکان نوسازی  ۲۰ درصد مساکن موجود در بافت فرسوده

                                                       برای ۲۰ درصد مساکن موجود در بافت فرسوده امکان نوسازی است

شهردار تبریز نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شهرداری نزدیک‌ترین دستگاه و واحد اداری به استانداری است،گفت: با توجه به تعدد فعالیت‌ها و ماموریت‌های شهرداری در سطح شهر، این مجموعه همکاری بسیار نزدیکی با استانداری دارد.

عباس رنجبر ادامه داد: تمرکز استانداری بر مسائل مهم شهری و استانی و رفاه و آسایش شهروندان است و ما تلاش می‌کنیم این دغدغه‌ها را که شامل مسائلی همچون ساماندهی حاشیه‌نشینی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، توجه به فضای سبز، بهسازی آسفالت خیابان‌ها و معابر، بهبود وضعیت مترو و تعیین‌تکلیف بعضی از شهرک‌های مسکونی است، با جدیت پیگیری و مشکلات آن را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: در موضوع حاشیه‌نشینی به دنبال اجرای یک کار خاص هستیم که جدا از برنامه‌های دولت است، چنانچه برای ساماندهی این بافت، وام و تسهیلاتی اعطا شود، مردم قطعا استقبال می‌کنند اما شاید برای ۲۰ درصد مساکن موجود در بافت فرسوده، امکان نوسازی وجود داشته باشد.

رنجبر افزود: در راستای اجرای طرح بهسازی شهری بخصوص در حوزه شهرداری منطقه ۱۰، دفاتر تسهیل‌گری شکل داده‌ایم. همچنین یک طرح مدنظر داریم که در قالب لایحه به شورای شهر ارائه می‌دهیم که با تصویب آن، بازسازی شهری و رفع خطر در مناطق حاشیه‌نشین اجرا خواهد شد. این طرح، درآمد پایدار برای مدیریت شهری و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز