خبرگزاری کار ایران

آیت الله فاضل لنکرانی:

حضرت معصومه ولی نعمت معنوی و علمی حوزویان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۲۷۴

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: ما طلبه‌ها باید بدانیم که ولی نعمت معنوی و علمی ما در قم حضرت معصومه (س) است.

به گزارش ایلنا از قم، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در آیین عزاداری به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س)، در جمع طلبه‌ها و شاگردان خود، طی سخنانی اظهار داشت: ده‌ها سال اختلاف بود در اینکه آیا تاریخ معینی برای وفات یا ولادت حضرت معصومه هست یا نه؟ آقایان می‌گفتند دلیلی نداریم، به حسب دقت علمی هم همینطور است، الان نیز کسی نمی‌گوید دلیلی داریم بر اینکه تاریخ وفات یا تاریخ ولادت معین است.

وی افزود: اما مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در سوالی که تولیت آستان از ایشان کرده بود نوشت بالاخره این حضرت یک روز ولادت و روز رحلت دارد، ما تاریخش را نمی‌دانیم، ما نباید ۲ روز را در طول سال یکی را به عنوان رحلت و یکی هم به عنوان تولد تعظیم و تکریم کنیم؟

وی ادامه داد: این همه برکت‌هایی که در این حوزه مقدسه است از برکت بی‌بی فاطمه معصومه است، این همه در قرون متمادی شیعه برکت‌هایی که داشته به برکت این قبر مطهر بوده، از این رو آن مرحوم این را نوشت و از آن زمان این مسئله مطرح شد.

وی ادامه داد: الان شما ببینید قبل از آن شاید خیلی‌ها در جهان شیعه اطلاعی از این بارگاه نداشتند اما بعد از آن چقدر توجه‌ها زیاد شد، در داخل کشور ما روز ولادت، روز رحلت، جلسه‌هایی گرفته می‌شود و برکت‌هایی نیز بر آن مترتب شد و این یک وظیفه است که باید تکریم کنیم بویژه ما طلبه‌ها باید بدانیم که ولی نعمت معنوی و علمی ما در قم حضرت معصومه است.

حضرت معصومه (س) دختر امام موسی کاظم (ع) است، که در اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مدینه متولد شد.

آن حضرت در پی سفر به ایران و دیدن برادرش امام رضا (ع) بیماری سختی گرفت و دهم ربیع الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری از دنیا رفت و پیکر مطهرش در شهر قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز