خبرگزاری کار ایران

مدیر امور باغبانی استان خبر داد؛

پیش بینی برداشت بیش از ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۲۳۵

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت زعفر‌ان از سطح ۹۱.۸ هکتار از مزارع کشاورزی این استان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ کیلوگرم طلای سرخ از این مزارع برداشت شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین محمد پیله فروش با اعلام این خبر افزود: از این میزان سطح زیر کشت زعفران در استان، ۷۴ هکتار به صورت بارور و ۱۷.۸ هکتار به صورت غیر بارور بوده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین میانگین متوسط عملکرد این محصول را بیش از ۲.۵ کیلوگرم در هکتار برآورد کرد و گفت: به دلیل کاهش بارندگی در زمستان سال گذشته و بهار امسال، عملکرد این محصول نسبت به برآوردهای اولیه کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: شهرستان‌های قزوین، تاکستان، آبیک و بوئین زهرا قابلیت توسعه این محصول را دارا است.

وی اضافه کرد: فعالیت زعفران از مهرماه آغاز می‌شود و از آبان تا اواسط آذرماه به گل‌دهی می‌رسد.

پیله فروش تصریح کرد: زعفران در صنایع رنگرزی، داروسازی، طب سنتی، صنایع غذایی، شیرینی، بستنی سازی، تولید عرقیات، اسانس، عطرسازی و آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: این محصول به عنوان طعم دهنده مواد غذایی و شربتی، آرام بخش، ضد اسپاسم، اشتها آور، مقوی معده، درمان درد شکم و آسم کاربرد دارد و به عنوان یک ماده نشاط آور در جهان محسوب می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال جاری از توسعه کشت گیاهان دارویی در استان در قالب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید حمایت شده که زعفران نیز جزو آن‌ها بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز