خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان خبر داد:

آموزش سواد رسانه به ۱۶ هزار دانش‌آموز قزوینی/ افزایش جرائم مجازی به علت نبود سواد رسانه ای است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۸۰۰

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان قزوین گفت: برگزاری کارگاه سواد رسانه در مدارس و مساجد از اقدامات ما است و سال گذشته ۱۶ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های ما شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مرتضی امیری در اولین نشست کارگروه پیشگیری از جرایم فضای مجازی که صبح امروز در سالن جلسات دادسرا برگزار شد، گفت: بخش اعظمی از مجرمان فضای مجازی جوانان و نوجوانانی هستند که ضریب هوشی بالایی هم دارند.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان ادامه داد: بخشی از اقدامات در حوزه فضای مجازی سلبی و بخشی نیز ایجابی و بر مبنای آگاه سازی است؛ باید توجه داشت که سواد رسانه‌ای افراد و والدین بسیار پایین است و همین امر به افزایش جرایم مجازی کمک می‌کند.

این مسئول افزود: تولید محتوا از اقدامات دیگر فضای مجازی بسیج است که استان قزوین در این زمینه از گروه‌های توانایی در زمینه تولید نرم افزار و بازی‌های رایانه‌ای و سایر موارد برخوردار است و می‌توان از ظرفیت این گروه‌ها در پیشگیری از جرم و آگاهی بخشی بهره برد.

وی عنوان کرد: در استان بسیاری از مشاغل و افراد بواسطه اینکه قانون و یا پیگیری وجود ندارد به‌راحتی به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند و حتی اتحادیه‌ها نیز نظارتی ندارند که لازم است این نظارت‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز