خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان خبر داد؛

افزایش شش درصدی کشف جرایم مجازی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۷۹۲

رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: میزان کشف جرایم فضای مجازی استان نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته، همچنین شاهد افزایش دستگیری‌ها در این زمینه بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی در اولین نشست کارگروه پیشگیری از جرایم فضای مجازی که صبح امروز در سالن جلسات دادسرا برگزار شد، گفت: کلاهبراری، برداشت از حساب بانکی و نشر اکاذیب بیشترین میزان جرایم مجازی است و میزان جرایم نسبت به سال گذشته  ۳۵ درصد افزایش  داشته است.

رئیس پلیس فتای استان قزوین ادامه داد: استفاده روزافزون از فضای مجاری و ناآگاهی مردم در خریدهای اینترنتی، افزایش قارچ‌گونه فروشگاه‌های مجازی که تعداد زیادی از آن‌ها غیرمجاز هستند و علاقه به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال از عواملی هستند که به بروز جرم در فضای مجازی منجر می‌شود.

وی بیان کرد: تولید و انتشار محتوای آموزشی، همکاری با سایر دستگاه‌ها و رسانه‌ها و تنظیم اخبار این حوزه از جمله اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا در زمینه جرایم مجازی است.

این مقام انتظامی استان افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه فضای مجازی و انتشار برنامه‌های مختلف توسط صدا و سیما، تبلیغات اسلامی نیز می‌تواند با برگزاری دوره آموزشی و انتقال مطالب مورد نظر به جامعه و تبلیغات محیطی در سطح شهر توسط شهرداری به پیشگیری از وقوع جرم کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: استفاده از رمز پویا به کاهش جرایم سایبری کمک کرد، همچنین افزایش ایمنی حساب‌های بانکی نیز از عوامل مهم و تاثیرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز