خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

انجام بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تست کرونا در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۶۰۱

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز یکشنبه بیست و سوم آبان، یک میلیون و ۷۰۱ هزار و ۷۲۸ تست تشخیصی کرونا در فارس انجام شده است، تازه ترین آمارهای کروناویروس در استان از ابتدای شیوع تاکنون را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، «عبدالرسول همتی» با حضور در استودیو سلامت فارس ضمن تبریک سالروز میلاد فرخنده حضرت امام حسن عسکری(ع) و اعلام تازه ترین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۷۰۱ هزار و ۷۲۸ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۶۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۴ هزار و ۵۰۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۳۶ هزار و ۱۶۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۵ هزار و ۲۶۵ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۸۹ هزار و ۷۶۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی همچنین از بهبودی ۴۷۶ هزار و ۸۲۱ نفر معادل ۹۷ درصد مبتلایان کرونا از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۷ هزار و ۱۲۱ نفر اعلام کرد.

همتی افزود: هم اکنون هزار و ۴۰۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

وی همچنین از مراجعه هزار و ۳۶۵ بیمار مشکوک یا مبتلا به مراکز شانزده ساعته استان در ۲۴ گذشته و دریافت خدمات درمانی سرپایی خبر داد.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه تا امروز مجموع تزریق واکسن کرونا در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به پنج میلیون و ۵۹۹ هزار و ۷۵۴ دُز رسیده است، اعلام کرد: تاکنون سه میلیون و ۸۱ هزار و ۳۰۷ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۵۱۸ هزار و ۴۴۷ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز تزریق شده است.

همتی با اشاره به اینکه میزان مرگ و میر در گروه هایی که واکسن دریافت نکرده اند، بسیار بیشتر است، از تمام افراد واجد شرایط دریافت واکسن خواست کسانی که واکسن دریافت نکرده اند یا افرادی که تنها دُز اول واکسن را دریافت کرده اند، هر چه زودتر برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند تا ایمنی جمعی مورد نظر در جامعه ایجاد شود و هرچه زودتر بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز