خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان:

مُجرمان سایبری در یاسوج دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۶۰۰

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری باند مُجرمان سایبری که با کمک رابط خود در یکی از شهرستان های استان های همجوار اقدام به کُپی کارت های بانکی شهروندان می کردند، خبر داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سردار "کیقباد مصطفایی " در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع کلاهبرداری، تیم فنی از کارشناسان این پلیس، تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز کردند بطوریکه با بررسی‌های انجام شده مشخص شد مبالغ برداشت شده از حساب شُکات به صورت برداشت از طریق دستگاه خودپرداز و همچنین خرید از طریق دستگاه کارتخوان در یکی از مغازه های  شهر یاسوج صورت گرفته است.

این مقام انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی تحقیقات تکمیلی و اقدامات پلیسی صورت گرفته مشخص شد افراد کلاهبردار با کمک رابط خود واقع در یکی از شهرستان‌های استان همجوار، اقدام به کُپی کارت‌های بانکی شهروندان در سراسر کشور می‌نمودند و از این طریق قصد رسیدن به اعمال مُجرمانه خود را داشتند.

مصطفایی افزود: با بررسی ها و تلاش های کارشناسان پلیس فتا، هویت مُتهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آنها مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه، مُجرمان سایبری که شامل یک تیم شش نفره بودند، دستگیر و ادله دیجیتال آنها جمع آوری شد.

وی گفت: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 9 دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند، یک دستگاه اسکیمر، 410 کارت بانکی کپی شده، ارز دیجیتال و مقداری وجه نقد کشف و ضبط کردند.

فرماندهی نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از دارندگان کارت های بانکی خواست: هنگام خرید از دستگاه‌های کارت خوان، رمز کارت خود را در نهایت محرمانگی وارد کنند و از ارائه رمز آن به دیگران جدا خودداری نموده و همیشه، کارت جداگانه‌ای برای مایحتاج روزانه خود داشته باشند.

مصطفایی در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز