خبرگزاری کار ایران

در پی بارش‌های اخیر از اول مهر ماه سال جاری تا کنون؛

حجم آبگیری سد (آیت الله بهجت) بیجار ۶۶ درصدی افزایش داشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۳۵۴

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به ذخیره بیش از ۹۰ میلیون متر مکعبی آب پشت سد(آیت الله بهجت) شهر بیجار گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، شاهد افزایش ۶۶ درصدی حجم آبگیری این سد هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، عمران مؤمنی با اشاره به آخرین وضعیت سدهای استان گیلان بعد از بارش‌های اخیر، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد (آیت الله بهجت) شهر بیجار ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه متوسط دبی ورودی آب به این سد، ۳۰ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن حدود ۲ متر مکعب بر ثانیه است، ادامه داد: میزان درصد آبگیری نسبت به کل حجم مخزن سد (آیت الله بهجت) شهر بیجار  ۸۹ درصد است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای گیلان اضافه کرد: حجم نرمال آبگیری در سد (آیت الله بهجت) شهر بیجار در سال، ۱۰۵ میلیون متر مکعب و حجم آب قابل تنظیم سالانه ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه در سال آبی گذشته در همین زمان ۵۶ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده بود، افزود: درصد آبگیری در مدت مشابه سال آبی گذشته ۵۴ درصد ثبت شده است.

مؤمنی همچنین بیان کرد: در حال حاضر در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته شاهد افزایش ۶۶ درصدی حجم آبگیری در سد (آیت الله بهجت) شهر بیجار  هستیم.

سد مخزنی (آیت الله بهجت) شهر بیجار از توابع امام زاده هاشم در ۳۵ کیلومتری رشت واقع شده  و از نوع سنگریزه ای با رویه بتنی CFRD بوده و ارتفاع آن از پی ۵ /۹۰ متر، طول تاج ۴۳۷ متر و عرض تاج آن ۱۱ متر می باشد. این سد با هدف تأمین آب شرب مورد نیاز 70 درصد جمعیت استان و آب مورد نیاز 150 هکتار اراضی کشاورزی پائین منطقه و همچنین تولید 6.3 مگاوات انرژی برق آبی احداث گردیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز