خبرگزاری کار ایران

راه اندازی ۲ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۲۹۳

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین از افزایش مراکز یادگیری محلی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون هفت مرکز در استان وجود دارد که تا پایان امسال به ۹ مرکز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، کبری جعفربیگلو با اعلام این خبر گفت: مرکز یادگیری نهضت سوادآموزی تنها محلی برای سوادآموزی نیست بلکه محلی برای افزایش مهارت‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اعضای جامعه به شمار می رود.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه در این مراکز ۴۰ مهارت در کنار سواد پایه به سوادآموزان آموزش داده می‌شود،اظهار داشت: هدف از فعالیت مراکز یادگیری محلی این است که افراد کم‌سواد و بی‌سواد را با پنج رویکرد سوادآموزی شامل آموزش‌ سواد، مهارت‌های اساسی زندگی، مهارت‌های گروهی و اجتماعی، حقوق شهروندی و حرفه‌آموزی آشنا کند.

جعفربیگلو با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی افراد را توانمند می‌کنند، افزود: تقویت مهارت‌های زندگی به همراه آموزش صحیح در این مراکز می‌تواند گام‌های موثری در پیشرفت و توانمندسازی همه جانبه جامعه بردارد.

وی تاکید کرد: هم اکنون یک مرکز یادگیری محلی در ندامتگاه چوبیندر فعال است و در همه شهرستان‌های استان به جز بوئین زهرا این مراکز را دایر کرده‌ایم و بزودی درحاشیه شهر قزوین و البرز نیز این مراکز ایجاد خواهد شد.

این مسئول از مراکز یادگیری محلی به عنوان یک ظرفیت بی نظیر برای آموزش مهارت یادکرد و افزود: تقویت و ایجاد بسترهای مناسب برای آموزش ماندگار و پایدار و گسترش مهارت آموزی به همراه حرفه‌ آموزی برای زندگی بهتر می‌تواند از نکات تاثیرگذار در راه ‌اندازی مراکز یادگیری محلی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز