خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان :

شرایط ترغیب مردم برای دریافت واکسن فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۱۲۹

استاندار لرستان گفت: با توجه به کاهش مرگ و میر و افزایش ایمنی با تزریق واکسن ، بایستی شرایط ترغیب آحاد جامعه برای دریافت واکسن فراهم شود .

به گزارش ایلنا فرهاد زیویار صبح امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا به وضعیت استان در خصوص  بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به گزارش ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی، به لحاظ همه گیری کرونا وضعیت نسبتاً مطلوبی بر استان حاکم است که امیدواریم با رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی به سمت شرایط ایده‌آل گام برداریم .

استاندار لرستان ادامه داد: طبق آمارهای ارائه شده، در اوج پیک قبلی بیماری کرونا روزانه تا حدود ۱۷ الی ۱۸ فوت بر اثر کرونا در لرستان به ثبت رسید که با تمهیدات اندیشیده شده در رابطه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، این رقم به طور میانگین تا حدود ۲/۵ نفر در روز کاهش داشته است .

وی تصریح کرد: در هفته گذشته حدود ۱۸ مورد مرگ در لرستان بر اثر کرونا به ثبت رسیده که طبق بررسی‌های صورت گرفته ۱۲ نفر از این تعداد دارای بیماری های زمینه ای، ۴ نفر از افراد بالای ۶۵ سال سن و ۲ نفر دیگر از افرادی بودند که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند .

زیویار با تاکید بر تاثیر واکسن در کاهش مرگ بر اثر کرونا، افزود: با توجه به لزوم تزریق واکسن و افزایش سطح ایمنی در جامعه برای مقابله با بیماری، ضرورت دارد شرایط ترغیب آحاد جامعه برای تزریق واکسن مهیا شده و اطلاع رسانی های لازم صورت پذیرد .

وی در خصوص بحث بازگشایی مدارس و اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان، گفت: در شرایط فعلی پایه متوسطه اول به صورت حضوری در مدارس آموزش می‌بینند و پایه دوم متوسطه نیز با برنامه ریزی های صورت گرفته آماده حضور در مدارس هستند و برای پایه ابتدایی نیز مقدمات آموزش یک یا دو روز در هفته به صورت حضوری از آذر ماه فراهم خواهد شد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز