خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کلاس‌های هزار و 815 مدرسه قزوین از ابتدای آذر حضوری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۹۹۲

مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین گفت: مدارس متوسطه اول و ابتدایی مناطق شهری نیز از ابتدای آذر ماه بازگشایی خواهد شد و با این میزان، در مجموع کلاس‌های درس در یک‌هزار و 815 مدرسه استان حضوری خواهد شد.

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به شرایط مدارس استان پس از بازگشایی گفت: مدارس متوسطه دوم از 15 آبان با رعایت پروتکل بهداشتی و دستورالعمل 06 که توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده در استان بازگشایی شده و کمیته بهداشت مدارس، اداره کل و دانشگاه علوم پزشکی بر رعایت شیوه نامه‌ها بویژه فاصله‌گذاری و تهویه مناسب نظارت دارند تا مشکل خاصی پیش نیاید.

مدیرکل آموزش و پروش استان قزوین ادامه داد: شعار ما برای بازگشایی مدارس بازگشایی ایمن، آرام، تدریجی و اقتضایی است؛ به این معنا که شرایط بازگشایی هر مدرسه کاملا به شرایط آن وابسه است.

وی عنوان کرد: کلاس‌های مدارس مناطق روستایی، عشایر و هنرستان‌های استان نیز از ابتدای مهر ماه به صورت حضوری برگزار می‌شد و با اضافه شدن مدارس متوطه دوم به این آمار درحال حاضر حدود سه هزارمدرسه درحال فعالیت هستند.

این مسئول ادامه داد: چگونگی حضوردانش‌آموزان و همچنین ساعات حضوربه اقتضائات مدرسه وابسته است و اگر استاندارد لازم برقرار باشد، تمام دانش آموزان  دریک شیفت حضور خواهند داشت و اگر تعداد زیاد باشه، در دو یا سه گروه تقسیم بندی می‌شوند.

وی بیان کرد: ساعات حضور در مدارس نیز بین 60 تا 90 دقیقه برنامه ریزی شده تا از نظر ایمنی شرایط لازم رعایت شود؛ در حال حاضر نیز خانواده‌ها از بازگشایی مدارس رضایت داشته و  نظارت‌ها نیز انجام می‌شود.

اصغری درباره میزان واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: تا کنون بیش از 90 درصد دانش‌آموزان نوبت اول و حدود 46 درصد نیز هر دو نوبت واکسن رادریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز