خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش ۱۸ درصدی مصرف گاز در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۶۶۲

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی از افزایش ۱۸ درصدی مصرف گاز همزمان با سرد شدن هوا در استان خبر داد.

علیرضا شیخی، در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: همزمان با کاهش دمای هوا در اغلب نقاط استان و پایداری سرما مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش ۱۸ درصدی پیدا کرده است.

شیخی افزود: در فصل سرما اولویت مصرف سوخت گاز در استان، منازل مسکونی خواهند بود، اما از شهروندان درخواست می‌شود که برای برقراری جریان پایدار، در مصرف این نعمت الهی صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی اضافه کرد: میزان مصرف گاز در بهار امسال را مربوط به نیروگاه‌ها و سپس بخش خانگی و تجاری دانست و افزود ۴۵ درصد از کل مصرف گاز نیمه اول سال را نیروگاه ها استفاده کرد و ۲۷ درصد نیز مربوط به بخش خانگی و تجاری بود.

به گفته شیخی، میزان روزانه گاز مصرفی استان  از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ میلیون متر مکعب رشد داشته است.

وی با بیان اینکه گاز بهای مشترکان زیر ۲۰۰ مترمکعب رایگان است، ادامه داد: مشترکان گاز که دارای موتورخانه مرکزی برای گرمایش واحدهای مسکونی، تجاری و اداری خود هستند می توانند با مراجعه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدام به ثبت درخواست خود کنند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی بیان کرد: طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش گاز برای مشترک رایگان بوده و هزینه های بهینه‌سازی موتورخانه بعد از انجام اصلاحات به وسیله شرکت های مجری و کنترل های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز