خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس در گفت و گو با ایلنا:

کارفرمایان تمام تلاش شان را برای سلامتی کارگران به کار گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۶۱۲

رئیس اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر تشکیلات استان فارس در واکنش به از دست دادن جان یک کارگر (زن) در حین انجام کار با اشاره به اینکه بسنده کردن به اظهار تأسف و شعار دادن کافی نیست و باید کار اصولی انجام شود، گفت: ذکر این نکته ضروری است که کارفرمایان ضمن ملاحظه کارگران برای حفظ سلامتی و جان آنها تلاش مضاعف داشته باشند.

زهرا درویشی در گفت و گو با ایلنا با اظهار تأسف خود از حادثه دلخراش و اسفناک از دست دادن جان یک کارگر (زن) در حین انجام کار با دستگاه رینگ ریسندگی در کارگاه نساجی واقع در( شهرک صنعتی شرق سمنان) گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و امکانات وسایل لوازم ایمنی و آموزش و مهارت آموزی در حین انجام کار با دستگاه ها دیگر نباید شاهد حادثه و اتفاق تلخ و ناگوار باشید.

رئبس اتحادیه زنان کارگر خانه کارگر تشکیلات استان فارس افزود: این مرحومه به جهت سرپرستی خود و مادرش و پیشگیری از فقر و تنگدستی به امرار معاش می پرداخت و چقدر درد آور است که یک زن  نقش چند گانه  و متعارف(نگهداری از خانواده و کسب درآمد)را بر عهده داشته باشد و به یکباره جان عزیز خود را از دست بدهد.

درویشی ادامه داد: ضمن عرض تسلیت به جامعه کار و تولید بویژه  اتحادیه زنان کارگر سراسر کشور و خانواده آن مرحومه و طلب آمرزش و مغفرت، از مسئولان و امور ایمنی و حفاظت و بهداشت اداره رفاه ، کار و تعاون ....و کارفرمایان و خانه کارگر، اداره بهداشت محیط و.. درخواست دارم که با نظارت دقیق و کارشناسی و پیشگیری به موقع و آموزش و ارائه راهکارهای تخصصی از حادثه ناشی از کار جلوگیری کنند و برای جان کارگران ارزش قائل باشند.

درویشی تصریح کرد: با توجه به توانمندی ، دانش و مهارت کافی در بانوان متاسفانه سبب شده تا عواملی مانند نگاه جنسیتی و سنتی، دستمزد نابرابر در شغل مساوی، در آمد ناکافی، انزوا، عدم امنیت جانی و حمایت‌های قانونی و آسیب های اجتماعی در جامعه و محیط کار مشکلات متعددی را برای بانوان ایجاد کرده است که شایسته است نسبت به رفع آنها اقدامات جدی و قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز