خبرگزاری کار ایران

سمپاشی درختان سرو بلوار طاق بستان علیه آفت شپشک

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۲۸۶

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه از عملیات سمپاشی درختان سروِ شیراز بلوار طاق بستان جهت مبارزه با آفت شپشک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، فرامرز رحمتی زاده اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و با نظارت کلینیک گیاه پزشکی سازمان عملیات سمپاشی درختان سرو شیراز بلوار طاق بستان علیه آفت شپشک انجام شد.

وی ادامه داد: شپشک قسمت های مختلف ساقه، برگ، شاخه و تنه درخت را مورد حمله قرار می دهد و با مکیدن شیره غذایی باعث نابودی آنها می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری  کرمانشاه گفت: سم پاشی در ساعات اولیه صبح با سم دیازینون با غلظت یک در هزار با دقت و تاثیر لازم به روش دستی توسط اپراتور انجام و در حین عملیات سمپاشی، یک نفر از کارشناسان فضای سبز با تخصص گیاه پزشکی به صورت تمام وقت حضور دارد و تمام عوامل سمپاشی مکلف به استفاده از ماسک و دستکش هستند.

رحمتی زاده با بیان این که آموزش‌های لازم برای انجام صحیح و بدون نقص سمپاشی درختان به کارگران و اپراتور داده شده است، تصریح کرد: مناطق هشت گانه شهرداری ملزم به ارائه گزارش تصویری از انجام سمپاشی درختان سطح منطقه خود به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های گیاهی و آفات به درختان و فضای سبز در صورت نیاز و با توجه به شرایط آب و هوایی در طول سال طی چند مرحله عملیات شستشوی درختان و سمپاشی اجرا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز