خبرگزاری کار ایران

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی:

مطالعه اثربخشی طرح‌های آبخیزداری در 2 حوزه شهرستان دلیجان انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۱۴۹

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: 2 مطالعه اثربخشی اجرای طرحهای آبخیزداری در حوزه آبخیز خاوه و مراغه از توابع شهرستان دلیجان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در بازه زمانی سال جاری انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عظیمی افزود: انجام مطالعه اثربخشی اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح 3000 هکتار از اراضی حوزه آبخیز خاوه و مراغه شهرستان دلیجان به صورت نمونه از سال گذشته آغاز و تا شهریور سال جاری ادامه یافت.

وی ادامه داد: در این مطالعات تاثیر اجرای طرح‌های آبخیزداری در کنترل فرسایش، بهبود پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های زیر زمین و کنترل سیلاب در حوزه آبخیز خاوه و مراغه شهرستان دلیجان مورد بررسی قرار گرفته‌ است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس نتایج این مطالعات اجرای طرح‌های آبخیزداری در حوزه آبخیز مراغه و خاوه شهرستان دلیجان افزایش کنترل 15 درصدی روان‌آب‌ها در این مناطق را به همراه داشته‌ است.

عظیمی تصریح کرد: همچنین اجرای طرح‌های آبخیزداری افزایش 32 درصدی توسعه پوشش گیاهی و کاهش فرسایش سالانه 2 تن در هر هکتار را در سطح اراضی حوزه آبخیز مراغه و خاوه شهرستان دلیجان به همراه داشته‌ است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز