خبرگزاری کار ایران

فاز دوم بوستان رودپارک مشهد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۶۴۱

با حضور شهردار مشهد و جمعی از مسئولان شهری، بخش اول فاز دوم بوستان رودپارک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، این بخش از رودپارک در پهنه‌ای به وسعت ۳۶۰ هزار مترمربع و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰میلیارد تومان اجرا شده است.

این بوستان از بخش های گوناگون و چشم نوازی ازجمله دریاچه و رودخانه، رینگ سلامت شامل مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، مسیر ساحلی پیاده روی در حاشیه رودخانه و دریاچه، اسکله چشم انداز به همراه زمین‌های ورزشی فوتبال، بسکتبال، بدمینتون و والیبال ساحلی برخوردار است.

همچنین این بوستان دارای حوضچه آب بازی ویژه کودکان، دو پارکینگ با گنجایش ۶۰۰خودرو، ساختمان‌های نگهبانی و مجموعه سرویس‌های بهداشتی است.

در این طرح فضای سبزی به مساحت ۱۳۹هزار مترمربع اجرا و یک هزار ۷۵۰ اصله گونه‌های گیاهی و نهال کاشته شده است.

شهردار مشهد در آیین افتتاح و بهره برداری از بخش اول فاز دوم رودپارک تاکید کرد: توسعه فضای سبز یکی از سیاست‌های مدیریت شهری است.

سیدعبدالله ارجایی افزود: توجه به افزایش سرانه فضای سبز و کنترل آب، ایجاد فضا‌های ورزشی و تفریحی ویژه بانوان در تمام پارک‌های بالای پنج هکتار، توجه به نیاز‌های معلولان در پارک‌ها و توسعه متوازن شهری از مواردی است که در مدیریت شهری باید مد نظر قرار گیرد.

معاون عمران حمل ونقل وترافیک شهرداری مشهد هم در این مراسم گفت: طی سه ماه آینده طرح اتصال پل پرتوی و نمایشگاه و اجرای ۱۵۰هکتار فضای سبز آماده بهره برداری خواهد شد.

خلیل‌الله کاظمی بیان کرد: فاز اول بوستان رودپارک سال۹۶ به وسعت ۱۰هکتار به بهره برداری رسید که معارضات سبب شد افتتاح پروژه فاز دوم با تاخیر مواجه شود.

وی ادامه داد: امروز ۲۴هکتار از فاز دوم این بوستان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و ۲۰هکتار دیگر در حال اجرا از پل نمایشگاه تا پل ستاری ۵۴هکتار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز