خبرگزاری کار ایران

مالکیت ۹۰ درصدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۳۹۹

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: بیش از ۹۰ درصد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه قزوین دارای سند مالکیت هستند و ۲ هزار فقره سند تک برگی برای واحدهای تولیدی خدماتی و کارگاهی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حمیدرضا خانپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از چهار هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی صنعتی شهرک ها و نواحی صنعتی تابعه استان دارای سند مالکیت و سند تفکیکی هستند.

این مسئول گفت: در آبان ماه سال جاری همچنین سند مالکیت ۱۳۷ هکتار از اراضی شهرک صنعتی لیا و نواحی صنعتی الموت و اسفرورین اخذ شده است.  

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه سرمایه گذاران داخلی و خارجی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی، تعیین تکلیف اسناد تفکیکی بوده است، تصریح کرد: تاکنون برای بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی کاسپین یک و ۲، لیا، آراسنج، آبیک، حکیمیه، شال، دانسفهان، الموت، طارم، اسفرورین و آوج سند تفکیکی صادر شده است.

خانپور گفت: این شرکت با تمام ظرفیت های خود به دنبال مستندسازی و رفع موانع دریافت سندهای مالکیت تفکیکی و تک برگی است تا با واگذاری آن به خود واحدهای تولیدی نسبت به تامین بخشی از نیازهای فعالان اقتصادی اقدام شود.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین افزود: در حال حاضر اسناد تفکیکی تک برگی شهرک صنعتی خرمدشت که بزرگترین شهرک صنعتی است در مرحله اخذ اسناد تفکیکی بوده که به واحدهای تولیدی مستقر در آن واگذار خواهد شد.

خانپور با اشاره به مزیت اسناد تفکیکی، گفت: تثبیت و امنیت سرمایه گذاران، اعمال ارزش واقعی واحدهای صنعتی و افزایش قدرت سرمایه در گردش آنها، صدور اسناد، نقل و انتقال و جذب شریک تجاری، مالکیت تفکیکی در جهت تسریع و تسهیل کار واحدهای صنعتی بهره بردار که مشکلات بانکی در خصوص اخذ تسهیلات و ترهین محل اجرای طرح و وثیقه قرار دادن سند مالکیت دارند بسیار حائز اهمیت است که با این اقدام مشکلات آنان در سال مانع زدایی حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲ هزار فقره سند مالکیت تک برگی برای واحدهای تولیدی، خدماتی، کارگاهی، تجاری و زیرساخت ها در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان صادر شده و واحدهای تولیدی که موفق به اخذ پروانه پایان کار ساختمانی و پروانه بهره برداری می شوند، می توانند با مراجعه به دفتر شرکت نسبت به دریافت سند تک برگی اقدام کنند.

خانپور یادآور شد: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۸۰۰  قرارداد با متقاضیان سرمایه گذار در شهرکها و نواحی صنعتی تابعه استان منعقد شده که از این تعداد ۹۴۱ واحد با سرمایه گذاری بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۱ هزار نفر به بهره برداری رسیده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز