خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد ؛

استرداد چهار باب ویلا و آپارتمان از شمال تا تهران و اصفهان در یک پرونده اختلاسی استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۳۶۸

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از استرداد(باز پس دادن) چهار باب ویلا و آپارتمان از فریدون‌کنار مازندان تا تهران و شهررضای اصفهان در یک پرونده اختلاسی در یکی از شهرستان های این استان خبرداد.

به گزارش  ایلنا از یاسوج، " حسن نگین تاجی " با تشریح این پرونده اختلاسی در یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: شش نفر از محکومان این پرونده، ترکیبی از کارمند  یک بانک  و سایر افراد خارج از مجموعه بانکی با تشکیل شبکه فساد، مبادرت به اختلاس بیت المال و نیز تحصیل اموال از طریق نامشروع کردند.

قاضی‌القضات استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح برخی اقدامات مُجرمانه محکومان این پرونده فساد کلان اقتصادی، یادآورشد: دستگاه قضایی استان پس از قطعیت حُکم، نسبت به اجرای رأی صادره عمل کرده و با تلاش ویژه نسبت به بخش مهم‌تر رای مذکور، یعنی استرداد(بازپس دادن) اموال نامشروع این محکومان، اقدام و تمامی اموال را به نحو دقیق، شناسایی، توقیف و مُسترد کرده است.

نگین تاجی گفت:بخشی از اموال مُسترد شده، شامل:  2 باب ویلا در شهرستان فریدونکنار مازندران ، یک باب آپارتمان در تهران و یک باب ساختمان مسکونی در شاهین شهر اصفهان به همراه دو دستگاه خودروی مرسدس بنز و کیا اپتیما و همچنین وجوه نقد به میزان 30 میلیارد و هشتصد و 600 میلیون ریال است.

مقام قضایی ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ارقام مالی این پرونده که تاکنون شناسایی و مُسترد شده است، هم خاطرنشان کرد: تاکنون میزان تقریبی 450 میلیارد ریال از این اموال شناسایی و مُسترد شده اند.

نگین تاجی با تأکید بر قاطعیت دستگاه قضایی و مجاهدت شبانه روزی مراجع نظارتی و امنیتی استان در برخورد با مفاسد اقتصادی، اظهارداشت: این پرونده ها با قاطعیت و سرعت روز افزون رسیدگی خواهند شد و همکاران قضایی بنده تا شناسایی و دستگیری تمامی مفسدین و مرتبطین شبکه های فساد، رسیدگی قضایی خویش را مستحکم ادامه خواهند داد.

به گزارش ایلنا، اختلاس، به برداشت غیرقانونی اموال دولتی یا وابسته به دولت یا نهادهای حاکمیتی که توسط کارمندان و کارکنان دولت یا وابسته به دولت انجام می‌گیرد گفته می‌شود. 

اختلاس گونه‌ای از خیانت در امانت است که بیشتر به صورت برنامه‌ریزی شده، منظم و پنهان و بدون رضایت و آگاهی دیگران انجام می‌پذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز