خبرگزاری کار ایران

احیاء ۷۰۰ واحد تولیدی تعطیل خراسان رضوی با یک برنامه عملیاتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۲۶۰

استاندار خراسان رضوی گفت: از ۵۴۰۰ واحد تولیدی داخل و خارج واحد‌های صنعتی استان فقط تعداد ۴۷۰۰ واحد آن‌ فعال هستند که در قالب یک برنامه عملیاتی باید ۷۰۰ واحد باقی مانده احیا شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری در نشست با مدیران و معاونین سازمان صمت که در محل سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: باید بر تسلط بر اوضاع به موقع تصمیم بگیریم و تصمیماتمان را موکول به فردا نکنیم.

استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: ما در استانداری به عنوان هماهنگ کننده و شما به عنوان دستگاه عملیاتی باید با یکدیگر مفاهمه داشته باشیم تا تعارضی در تصمیمات صورت نگیرد.

وی با اشاره به اینکه نباید بگذاریم جامعه دچار التهاب شود، تاکید کرد: همچنین نباید بگذاریم ظرفیت‌های موجود ما دچار رکود شود چون در آن صورت سرمایه‌گذاری از بین خواهد رفت.

نظری ادامه داد: صنعت، معدن و تجارت استان در گام بعدی باید برنامه‌های فعلی خود را توسعه دهد. در این راستا اگر ما در حوزه فکری و نرم افزاری آگاهی داشته و هماهنگ باشیم تصمیمات درستی خواهیم گرفت.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: مجموعه صمت مسوولیت سنگینی در مدیریت و نظارت بر بازار دارد و کوچکترین غفلتی باعث التهاب می‌شود. در این بین ما باید بدانیم در ماه‌های آینده صمت مسلط بر بازار است و هیچ نگرانی نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: استاندار در حوزه اجرا دخالتی نمی‌کند و دستگاه را ضمن اینکه مسئول می‌دانیم، از آن حمایت می‌کنیم.

نظری با تاکید بر اینکه مراقبت از ذخایر کالاها با دقت و جدیت صورت بگیرد، گفت: عبور موقت گندم، استقرار نماینده ارزی، سامان دهی بخش خصوصی در ارتباط با افغانستان و راه‌اندازی میز افغانستان برای تسهیل مراودات تجاری در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر ضرورت حفظ توان تولید استان گفت: طبق آمار ارائه شده، ۵۴۰۰ واحد تولیدی داخل و خارج واحد‌های صنعتی مستقر هستند و از این تعداد ۴۷۰۰ واحد‌ فعال و حدود ۷۰۰ واحد تعطیل است. لذا در قالب یک برنامه عملیاتی باید این ۷۰۰ واحد احیا شوند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت سامانه تجارت و کارکردهای آن در حوزه مدیریت بازار و کالاهای گوناگون ارائه شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز