خبرگزاری کار ایران

بهره مندی ۴۶۰ روستای از نعمت آب شرب در استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۸۰۴

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال مالی به ۴۶۰ روستای استان آبرسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۶۰۰ روستای استان هزار و ۹۰۰ روستا تحت  پوشش خدمات  آب و فاضلاب قرار دارند گفت: قرار است بتدریج به ۴۶۰ روستای استان در سال مالی ۱۴۰۰ آبرسانی شود که از این تعداد کار آبرسانی به  ۱۰۰ روستا تا دهه فجر امسال به پایان می رسد.

وی در ادامه گفت: برخی از  روستا‌های استان حاضر به کنتور گذاری نیستند و تعدادی نیز منابع تأمین ندارند که از نظر قانونی شرکت آب و فاضلاب نمی‌تواند نسبت به آبرسانی به این روستا‌ها اقدام کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال آبی گذشته ۷۰ هزار نفر از جمعیت روستایی استان با تنش آبی مواجه شدند گفت: منابع تأمین آب برخلاف گاز و برق پایدار نیست و برخی روستا‌ها برای چهارمین مرحله آبرسانی شده‌اند، اما بنابر دلایلی از جمله خشکسالی نیاز به آبرسانی مجدد دارند.

وی افزود: اعتبارات آب و فاضلاب شهر‌ها و روستا‌های استان در سال گذشته کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بود، اما با پیگیری‌های مستمر امسال این اعتبارات چند برابر شد به طوری که در حوزه آب روستایی تاکنون ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که حدود ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز