خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت امور خارجه در کرمانشاه:

صادرات غیرنفتی دو برابر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۶۹۸

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: افزایش دو برابری صادرات غیرنفتی در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) در بازدید از مرز پرویزخان گفت: ظرفیت صادرات غیرنفتی با کشور‌های همسایه بسیار بالاست و در دولت مردمی، صادرات غیرنفتی را تا چهار سال آینده دو برابر افزایش می‌دهیم.

وی  با بیان اینکه افزایش دو برابری صادرات غیرنفتی از مرز‌های کشور به تسهیلات نیاز دارد گفت: این اعتبارات  باید در زمان مناسب تخصیص داده شود.

وی افزود: از طریق سه وزارتخانه دارایی، راه و کشور پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات در دو طرف مرز انجام می‌شود تا مشکلات و زیرساخت‌های موجود در مرز‌های رسمی با سرعت بیشتری برطرف شود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تعادل بین صادرات و واردات را امری ضروری برشمرد و اظهار داشت: دور نمای صادرات و واردات باید ایجاد شود.

صفری با بیان اینکه ما وظیفه داریم اقلام و کالا‌های مورد نیاز کشور را از طریق عراق وارد کنیم تا تعادل صادرات و واردات میان دو طرف رعایت شود گفت: این کار را می‌توان از طریق یک شرکت مشترک در دو کشور ایران و عراق انجام داد.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه هم با اشاره به اینکه ۴۵ درصد صادرات غیرنفتی کشور از مرز‌های استان کرمانشاه خارج می‌شود گفت: باید برای رفع مشکلات موجود در مرز‌ها نگاه ملی به تجهیز و رفع این مشکلات داشت.

بهزاد باباخانی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما رویه سنتی مبادلات تجاری است که موجب اتلاف وقت و کاهش کیفیت محصولات می‌شود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

این شهرستان ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و  دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز