خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر استان خبرداد؛

نجات ۱۰ خودروی گرفتار در سیلاب یزد/ حضور هشت تیم و ۲۳ امدادگر برای کمک به مردم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۴۶۸

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امداد رسانی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در عملیات سیل و آب گرفتگی سطح استان خبر داد و گفت: نجات ۱۰ خودروی گرفتار در سیلاب یزد از جمله اقدامات انجام شده در سیلاب اخیر یزد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محسن حرازی زاده یزدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شروع فصل سرما و بارش های پاییزی و زمستانه در مناطق پر خطر کشور که موجب سیل و طوفان می شود، نیروهای امدادی در هر لحظه آمادگی کامل دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: طی دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستان ها منازل و معابر سطح شهر دچار سیل و آبگرفتگی شده که تیم های عملیاتی پس از هماهنگی های صورت گرفته در سطح استان و شهرستان به این مناطق اعزام شدند.

وی با بیان اینکه رفع مسدودی رودخانه‌های اطراف شهر و اقدامات لایروبی آنها، کانال‌ها و مسیل‌ها، آمادگی‌های لازم و پیش‌بینی تجهیزات مورد نیاز و نیروهای انسانی برای مقابله با بارندگی و آب‌گرفتگی سطح شهر انجام شده است افزود: طبق گزارشات اولیه ارسالی از سطح شهرستان چند باب منزل مسکونی به وسیله دستگاه های پمپ آب تخلیه آب شده و همچنین بیش از ۱۰ خودروی گرفتار در سیلاب نیز رها سازی شدند.

حرازی زاده با بیان اینکه نیروهای عملیاتی در سیل دربید و دره گاهان تفت نیز خودروهای گرفتار شده در سیل را رهاسازی و به مناطق امن هدایت کردند اظهار داشت: خوشبختانه خسارت جانی در هیچ یک از مراحل امداد رسانی انجام شده نداشتیم و سیل اخیر خسارت ناچیزی داشت که دستگاه های مربوطه در حال بررسی برای اعلام هستند.

وی در این عملیات امدادرسانی از بگارگیری هشت تیم عملیاتی و ۲۳ نیروی امدادی خبر داد و افزود: این تیم ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امداد رسانی و تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی شهرداری و آتش نشانی بوده است.

حرازی زاده بیان داشت: همچنین در این سیل از تجهیزات تخصصی سیلاب، هشت دستگاه موتور پمپ، یک دستگاه آمبولانس و هشت دستگاه خودروی کمک دار سبک بکارگیری شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و تمام توان به منظور مقابله با بحران احتمالی آماده هستیم کرد: ۱۳ پایگاه ثابت و موقت در جاده ها، تیم واکنش سریع، تیم امداد و نجات کوهستان و یک تیم آنست و شعبه های هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات امدادی به مردم  هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها مردم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از رفتن به ارتفاعات و روستاها نیز خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز