خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان:

تعرفه آزمون دوره‌ای ترازوی اصناف در اردبیل اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۴۶۰

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طبق مصوبات کمیته راهبری اوزان و مقیاس های اداره کل استاندارد، تعرفه آزمون ترازوی اصناف معادل 15 هزار تومان در یک سال مصوب شده است.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی در جلسه کمیته فنی استاندارد استان اردبیل با اشاره به تعیین تعرفه مربوط به آزمون دوره ای ترازو های سبک در راستای حمایت از مصرف کنندگان، عنوان کرد: در راستای حمایت از حقوق شهروندی و همچنین حفظ حقوق اصناف، کنترل، نظارت و آزمایش ادواری (سالانه) اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش از سال 1304 مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده و در ماده 12 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال 1396 نیز مجددا بر آن تاکید شده است.

علایی افزود: اداره کل استاندارد استان در اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر برون سپاری وظایف تصدی گری، انجام بازرسی و آزمون دوره ای وسایل سنجش را به شرکت های حقوقی تائید صلاحیت شده واگذار نموده و بطور مستمر بر فعالیت های شرکت های مزبور نظارت دارد.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل اذعان کرد: میزان تعرفه ابلاغ شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران (با هماهنگی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان وزارت صمت) برای انجام بازرسی و آزمون دوره ای ترازوها معادل نیم ساعت کار کارشناسی مورد تائید به میزان مبلغ 47 هزار و 750 تومان تعیین شده که با در نظر گرفتن شرایط استان و حمایت از اصناف مبلغ مزبور طبق مصوبات کمیته راهبری اوزان و مقیاس های اداره کل متشکل از نمایندگان استانداری و سازمان صمت و اتاق اصناف تعرفه مزبور معادل 15 هزار تومان در یک سال مصوب شده است.

علایی خاطر نشان کرد: این اداره کل آمادگی خود را جهت دریافت و بررسی هرگونه انتقادات و پیشنهادات مربوط ازطریق شماره تلفن گویا  1517 و شماره تماس های 8-33741156  اعلام می دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز