خبرگزاری کار ایران

استاندار سمنان خبر داد؛

آغاز روند کاهشی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان ولایت دامغان / 45 بیمار کرونایی بستری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۲۶۸

استاندار سمنان گفت: تقریبا میزان بستری بیماران کرونایی در شهرستان دامغان با روند کاهشی همراه بوده و در حال حاضر به ۴۵ نفر رسیده است اما باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتناب از عادی انگاری در سطح شهرستان حساسیت ویژه وجود داشته باشد.

به گزارش ایلنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی بیان کرد: نظارت ها بر نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای دستورالعمل های متناسب با شرایط قرمز کرونایی در شاهرود و دامغان تشدید شود.

وی افزود: ما برای سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم و در هر زمانی که شخصی در منطقه ای در خصوص بحث رعایت پروتکل های بهداشتی مقاومت کند پس از چندین اخطار و تذکر لسانی لازم است برخورد جدی تر صورت بگیرد.

استاندار سمنان تصریح کرد: باید کمک حال اصناف و کسبه باشیم تا بتوانند فعالیت اقتصادی خود را در شرایط کرونایی ادامه دهند و اصراری بر پلمپ واحد های صنفی نداریم اما نیاز است تا همراهی اصناف نیز از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تشدید شود.

هاشمی اضافه کرد: در صورت مشاهده عدم همکاری و مقاومت در این خصوص از سوی اصناف و کسبه پس از تذکر لسانی برخورد جدی انجام می شود.

وی یادآور شد: پسندیده نیست در شهرستان شاهرود با وضعیت قرمز کرونایی همچنان شرایط در سطح شهرستان در وضعیت عادی سپری شود.

استاندار سمنان اظهار کرد: ضرورت دارد مسئولان ارشد شهرستان، سازمان صمت، تعزیرات، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی، برای اجرای پروتکل های بهداشتی وضعیت قرمز و نظارت بر اجرای صحیح آن، پای کار باشند.

هاشمی تاکید کرد: چندین بار تاکید شد تا شهرستان های استان در بحث اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا از طریق فضاسازی شهری ورود کنند که‌ همچنان این مهم صورت نگرفته است و در صورت ادامه دار بودن این مقوله برخورد لازم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: امروز وضعیت ‌معیشت و سلامت مردم و پیگیری مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری دو مقوله مهم و اولویت اساسی استان است؛ ما قصد قرنطینه و یا برخورد قهری در سطح شهرستان های استان را نداریم اما باید نظارت ویژه در بحث رعایت پروتکل ها در تمامی حوزه ها صورت گیرد.

هاشمی گفت: ۴۹۶ هزار نفر از شهروندان بالای ۱۲ سال، دُز اول واکسن کرونا و ۶۱ درصد بالغ بر ۳۵۲ هزار نفر نیز دُز دوم را دریافت کردند که در حال حاضر از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

استاندار سمنان اضافه کرد: تقریبا میزان بستری بیماران کرونایی در شهرستان دامغان با روند کاهشی همراه بوده و در حال حاضر به ۴۵ نفر رسیده که در شاهرود نیز این روند کاهشی مشاهده شده است؛ اما باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتناب از عادی انگاری در سطح این دو شهرستان، حساسیت ویژه وجود داشته باشد.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳ نفر در اثر ابتلا به بیماری کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری شدند و در مقابل آن نیز ۳۳ ترخیص شدند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۱۵ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری هستند، بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۹ نفر به بیمارستان های استان مراجعه کردند که ۲۱۶ نفر مبتلای قطعی به کرونا به صورت سرپایی بوده و ۲۳ نفر نیز بستری شدند.

هاشمی یادآور شد: در حال حاضر شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی، شهرستان های گرمسار و سمنان در وضعیت نارنجی و شهرستان های میامی، سرخه، مهدیشهر و آرادان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که لازم است فرمانداران با جدیت از وضعیت های زرد و نارنجی مراقبت کنند تا شاهد افزایش شرایط قرمز کرونایی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز