خبرگزاری کار ایران

با اعتبار ۵۱۰ میلیارد ریال؛

بیش از ۱۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در اردبیل بهسازی شد / اعتبارات استانی جوابگوی پروژه‌های روستایی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۰۳۹

معاون راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با تلاش راهداران 102 کیلومتر از راه‌های روستایی با اعتبار 510 میلیارد ریال بهسازی شده است.

به گزارش ایلنا، منصور نجفقلیزاده در بازدید از محورهای فرعی و روستایی شهرستان انگوت با اعلام این خبر افزود: از این میزان 25 کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر250 میلیارد ریال در7 ماه گذشته آسفالت شده و چنانچه قیر مورد نیاز پروژه ها در موعد مقرر در اختیار این اداره کل قرار می گرفت، به طور قطع آسفالت بیشتری از مقدار ذکر شده  صورت می گرفت.

وی نبود قیر و عدم تخصیص اعتبارات لازم را از اصلی‌ترین مشکلات راه‌های روستایی استان دانست و خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل و قول مساعد وزیر راه و شهرسازی در خصوص تامین اعتبار 1600 میلیارد ریالی درحوزه ساخت و توسعه راه های روستایی برای بهسازی و آسفالت راههای روستایی بالای 50 خانوار و اعتبار جدول 1-10 که نتیجه پیگیری نمایندگان استان که به مبلغ 860 میلیارد ریال است شاهد تحول در حوزه ساخت راه‌های روستایی خواهیم بود.

معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار امیدواری کرد: با تخصیص 100درصدی اعتبارات اشاره شده سال آینده حداقل 150 کیلومتر بهسازی و 100 کیلومتر نیز در حوزه ساخت راه‌های روستایی آسفالت اجرا شود.

نجفقلیزاده از آسفالت بودن ۵۸ درصد از راه‌های روستایی استان اردبیل خبر داد و گفت: متوسط راه روستایی آسفالت در کشور ۵۲ درصد بوده که میانگین راه روستایی آسفالت در استان اردبیل از متوسط کشوری بیشتر است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه راه ۵۸ درصد از روستاهای استان آسفالت است، اما به علت پر جمعیت بودن این روستاها، ۹۵ درصد خانوارهای روستایی استان تحت پوشش جاده‌های آسفالته هستند.

معاون راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: برای احداث و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی بیان کرد: اعتبارات ملی ساخت و توسعه راه‌های روستایی سال گذشته حذف و مقرر شد تا از محل اعتبارات استانی تامین شود که متاسفانه اعتبارات استانی نیز جواب‌گوی اجرای پروژه حوزه روستایی نیست.

نجفقلیزاده از فرمانداران شهرستان‌ها خواست تا در تخصیص به موقع اعتبارات اهتمام ویژه ای داشته باشند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل را در خدمت رسانی به مردم ساکن در روستاها بیش از پیش یاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز