خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد ؛

اوج بارش ها طی امروز و فردا در البرز /شدت بارش ها در اشتهارد، نظرآباد و ساوجبلاغ

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۷۶۶

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با بیان اینکه اوج بارش ها طی امروز و فردا در سطح استان خواهد بود، گفت: شدت بارش ها در سه شهرستان اشتهارد، نظرآباد و ساوجبلاغ بیش از سایر نقاط استان خواهد بود بنابراین لازم است تدابیر لازم از سوی مسئولان ذیربط اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا از البرز، محمدرضا فلاح نژاد در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز که ظهر امروز به ریاست سرپرست معاونت هماهنگ امور عمرانی و با حضور اعضای ستاد در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: آخرین الگوهای های هواشناسی حاکی از تشدید سامانه بارشی است که به موجب آن  اوج بارش ها طی امروز جمعه و فردا شنبه رگبار شدید باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی رگبار شدید برف و باران مورد انتظار است.

وی افزود: پس از خروج سامانه از منطقه البرز مرکزی صبح دوشنبه کاهش بسیار زیاد دما (5 تا 10 درجه سانتیگراد) رخ خواهد داد که منجر به یخبندان در کل استان و لغزندگی سطح جاده خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه این سامانه دشت البرز مرکزی تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، یادآور شد: بارش شدید باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی مورد انتظار است که موجب بارش شدید برف و باران و مه آلودگی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه بارش باران از امروز جمعه 14/08/1400  آغاز شده و تا صبح یکشنبه 16/08/1400 ادامه خواهد داشت تصریح کرد: سیلابی شدن مسیل های فصلی و رودخانه ها به ویژه در مناطق اشتهارد ، هشتگرد حوضه آبریز رودخانه کردان ، آبگرفتگی و اختلال تردد در معابر شهرهای استان ، ریزش سنگ و رانش لایه های سطحی در جاده های کوهستانی از جمله مخاطرات این سامانه است که امید می رود با توجه بیش از پیش مسئولان مربوطه منجر به بروز رویداد نامناسبی نشود. 

وی خطاب به اعضای ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان فرمانداران و رؤسای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستانهای استان تصریح کرد: این نشست با توجه به تداوم بارش ها و اتخاذ تذابیر لازم به منظورم پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی و همچنین پیگیری مصوبات جلسه گذشته این ستاد برگزار شده است. در این راستا پیگیری مصوبات ستاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید بیش از پیش مورد توجه فرمانداران شهرستان های استان و سایر اعضای ستاد قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز