خبرگزاری کار ایران

استاندار خبر داد:

360 روستای یزد با تانکر آبرسانی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۵۲۰

استاندار یزد با اشاره به اینکه اصلی ترین دغدغه استان یزد تامین آب برای مردم است گفت: 360 روستای یزد با تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهران فاطمی در نشست شورای اداری با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به عدم امنیت خط اول انتقال آب به یزد اظهار داشت: در سال های گذشته خط انتقال اول آب ۴۳ بار مورد تعرض قرار گرفته و در پیگیری هایی که داشتم برای امنیت خط تصمیماتی گرفته شد که به زودی اجرایی و به اطلاع مردم می رسد.

استاندار یزد با بیان اینکه لازم است تامین اعتبارات اجرای خط دوم مورد توجه باشد و امنیت خط اول هم تامین شود ادامه داد: مشکلات زیادی در این زمینه داریم و با وجود اینکه مسائل سازگاری با کم آبی را هم دنبال می کنیم اما خشکسالی های پیاپی هم مزید بر علت شده و شدت این خشکسالی و تنش های آبی در استان یزد را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد از آب ورودی به استان یزد از خط انتقال اول به شرب و بهداشت مردم تخصیص دارد و خواهش داریم پیام عطش مردم استان یزد و اعتراضشون و گلایه مندی ها به دولت برسد افزود: تخصیص انتقال آب یزد نزدیک به ۹۰ میلیون متر مکعب در سال است که هیچ زمانی بیشتر از ۶۰ تا ۶۵ میلیون متر مکعب آب از این خط به استان یزد منتقل نشده است.

فاطمی اضافه کرد: تعرض به این خط و ایجاد مشکل برای این خط آب و سلامت مردم را به صورت ویژه دچار چالش جدی می کند و به صورت جدی پیگیر رفع این موضوع هستیم و از ریاست محترم جمهور و وزرا درخواست داریم که نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: الان بیش از ۳۶۰ روستا را با تانکر آبرسانی می کنیم و دغدغه همه مردم استان، نمایندگان محترم و ائمه جمعه همین مسئله آب است و چند راهبرد وجود دارد که نخستین آن انتقال آب از خارج استان به یزد است.

استاندار یزد اظهار داشت: هر زمان که به خط انتقال تعرض می شود تاب آوری ما کمتر از ۲۴ ساعت است و بلافاصله در تامین آب شرب با مشکل مواجه می شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز