خبرگزاری کار ایران

مخابرات خراسان رضوی ۱۵۰ میلیارد تومان مطالبه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۳۳۸

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه خراسان رضوی گفت: هم‌اینک مخابرات استان ۱۵۰ میلیارد تومان بابت پرداخت نشدن هزینه‌های ارتباطی از مشترکان خود مطالبه دارد

به گزارش خبرنگار ایلنا ، حسن اروجی گفت: ۵۵ میلیارد تومان از این میزان مربوط به شرکتهای دولتی، حدود ۴۰ میلیارد تومان مربوط به مشترکان خانگی و بقیه مربوط به مجموعه های بخشی خصوصی در حوزه صنعت و تجارت است. 

وی بیان کرد: عدم پرداخت هزینه‌های ارتباطی توسط برخی از مشترکان خانگی، سازمان های دولتی و خصوصی یکی از چالش های شرکت مخابرات خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی گفت: از دیگر سو سرقت کابل‌های مخابراتی در سطح شهرها و روستاها به یکی دیگر از چالش های این شرکت تبدیل شده که طی سال های اخیر حدود ۱۰ برابر شده است.

اروجی افزود: در این راستا نیازمند همکاری در حوزه‌های شهری، امنیتی و انتظامی هستیم و از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده افرادی که روی تجهیزات مخابراتی کار می‌کنند، حساس شده و اگر فرد لباس فرم و کارت شناسایی نداشت، مراتب را به سامانه ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی زیان‌دهی بابت شبکه تلفن ثابت را از دیگر چالش های مخابرات عنوان و خاطرنشان کرد: از حدود ۱۲ سال پیش تاکنون هیچ تغییر تعرفه‌ای بابت تلفن ثابت در استان نداشته‌ایم و این موضوع نگهداری و توسعه حوزه شبکه تلفن ثابت در استان را با مشکل مواجه کرده است.

اروجی بیان کرد: هم‌اکنون نگهداری یک خط تلفن ثابت برای مخابرات ماهانه ۱۷ هزار تومان هزینه دربردارد، در حالی که درآمد حاصله از این بابت ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی خاطرنشان کرد: بدین منظور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات دولت تقاضا داریم برای ارتقای حوزه شبکه تلفن ثابت، رفع چالش های مهم مخابرات خراسان رضوی و کشور، تغییر تعرفه‌ تلفن ثابت را در اولویت قرار دهند.

مدیرعامل مخابرات خراسان رضوی ادامه داد: شرکت مخابرات خراسان رضوی هم‌اکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و ۶ میلیون مشترک تلفن همراه اول را زیر پوشش دارد.

اروجی اظهار داشت: هم‌اکنون نسل ۳ و ۴ شبکه همراه اول در همه روستاهای خراسان رضوی برقرار است و اقدامات مربوط به نسل پنج تلفن همراه نیز در حال انجام و نهادینه‌سازی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در همه کسب و کارها دارد، افزود: بدین منظور ضروری است زیرساخت‌های این حوزه با عنوان شبکه ملی اطلاعات متناسب با آن تقویت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز