خبرگزاری کار ایران

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام کرد؛

شناسایی۳۹۶ مورد ابتلا به کرونا در یزد / وضعیت جسمانی ۴۶نفر وخیم اعلام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۹۸۸

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از یکهزار و ۲۳۸ نمونه گرفته شده افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز درمانی استان در شبانه روز گذشته، براساس معیارهای تشخیصی سازمان جهانی بهداشت ۳۹۶ بیمار مبتلای قطعی به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، ابراهیم سلمانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهارد اشت: از این تعداد، ۴۶ نفر به دلیل وخامت حال عمومی در بیمارستان های استان بستری شدند و ۳۵۰ نفر هم در منزل دوران نقاهت خود را طی می کنند.

وی با اشاره به شناسایی موارد جدید بستری در بیمارستان های استان عنوان کرد: بیشترین موارد شناسایی شده مربوط به شهرستان یزد، خاتم و اردکان است و در شبانه روز گذشته، ۲ بیمار در شهرستان یزد قربانی کووید ۱۹ شدند.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۴۲۹ فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۵ بیمار بدحال در بخش مراقبت های ویژه(I.C.U) خدمات دریافت می کنند.

به گزارش ایلنا، هرچند استان یزد به لحاظ وضعیت واکسیناسیون با پوشش ۸۰ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال خود در برابر کووید- ۱۹ از جایگاه بهتری از سایر استان‌ها و بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد ولی عادی انگاری و کاهش سطح رعایت پروتکل‌ها به زیر ۵۰ درصد منجر به افزایش آمار مبتلایان به کرونای استان طی روزهای اخیر هستیم به طوری که مسئولان این روند را به نوعی ورود استان به موج ششم کرونا تلقی می‌کنند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز